Lompat Parti Diibarat Permainkan Undi Rakyat – Zahid

Lompat Parti Diibarat Permainkan Undi Rakyat – Zahid

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini berpandangan tindakan Ahli Parlimen Ampang, Datuk Zuraida Kamaruddin yang mengumumkan lompat parti buat kali kedua sudah semestinya akan mengecewakan rakyat.

Katanya ini juga memberikan gambaran seolah-olah sangat mudah kepada wakil rakyat di negara ini untuk bertukar parti mengikut selera dan cita rasa sendiri.

“Tindakan lompat demi lompat sudah pasti mengecewakan rakyat dan menunjukkan tiada kawalan terhadap wakil rakyat dan bebas buat apa-apa sahaja.

“Ini sebenarnya menyebabkan kepercayaan rakyat terhadap wakil rakyat dan parti politik semakin terhakis. Ia seolah-olah mempermainkan undi rakyat,” katanya menerusi satu hantaran di Facebook.

Untuk rekod, Zuraida yang sebelum ini pernah keluar dari PKR menyertai Bersatu selepas Langkah Sheraton dan kini mengumumkan menyertai Parti Bangsa Malaysia (PBM) sebentar tadi.

Tegas Zahid yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu lagi tidak mustahil tanpa pindaan undang-undang disegerakan krisis kepercayaan terhadap sistem demokrasi dan institusi politik akan menyebabkan kadar peratusan mengundi akan semakin rendah pada pilihan raya umum akan datang.

“Perdana Menteri perlu melihat perkara ini serius dan tidak lagi berkompromi kepada mana-mana melompat kemudian kekal jawatan menteri kabinet.

“Ia sebahagian tanda sokongan terhadap ketegasan menangani isu lompat parti kalangan wakil rakyat menjelang pelaksanaan undang-undang lompat.

“Ramai lagi ahli parlimen yang setia terhadap parti dan tidak melompat parti wajar dipertimbangkan untuk mengisi jawatan Menteri yang dipegang oleh Zuraida,” ujar beliau.

Zuraida juga pada yang sama memaklumkan peletakan jawatan sebagai Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi dan akan bertemu dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dalam masa terdekat untuk membincangkan mengenai perkara tersebut. – UMNO Online

Lompat Parti Diibarat Permainkan Undi Rakyat – Zahid

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Warga emas cedera dipukul penunggang motosikal [VIDEO]

Hakim Arief Emran Dah Tarik Diri, Hakim Nazlan Pula Bagaimana?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker