Jambatan sesak 4 jam, 20 kek konvo rosak

Tangkap layar kek yang rosak gara-gara terkandas dalam kesesakan lalu lintas di Jambatan Pulau Pinang, hari ini.

PETALING JAYA – Setiap peniaga atau usahawan pasti melalui pelbagai detik sukar bagi menggapai kejayaan dalam sesebuah perusahaan.

Seperti yang dikongsikan di Facebook Afif Fahimi, seorang peniaga kek dipercayai adiknya reda menerima dugaan apabila 20 biji kek jualannya telah rosak akibat terkandas di dalam kesesakan selama hampir empat jam.

Difahamkan, jualan tersebut yang dibuat untuk konvokesyen di Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang telah cair kesemuanya dan tidak dapat dijual.

“Dugaan adik perempuan saya hari ini, terkandas empat jam kerana trafik sesak di Jambatan Pulau Pinang. 20 biji kek jualan untuk konvokesyen USM habis rosak.

“Tetapi dia kental walaupun nampak je mata dia merah nangis dalam kereta tadi. Air mata tu bukan putus asa, tapi itu lah air mata kekuatan cabaran berniaga,” katanya dalam satu hantaran hari ini.

Tambahnya, sebagai abang, perkara tersebut turut menyentuh hatinya apabila melihat hasil seni dan kerja keras ahli keluarganya itu tidak menjadi seperti yang direncanakan.

“Kesian juga apabila lihat usaha adik perempuan saya macam itu, tetapi saya percaya bahawa setiap kejayaan yang diraih dalam perniagaan bukanlah satu perkara mudah,” ujarnya.

Susulan daripda itu, rata-rata orang ramai mendoakan agar urusan wanita berkenaan dipermudahkan dan semoga bertambah maju pada masa hadapan.

“Bertabahlah adik, dugaan buatmu. InsyaAllah ada hikmah di atas apa yang berlaku. Kuat kan semangat dan semoga Allah mempermudahkan segala urusan selepas ini,” kata Ar-Rozzy Esmael.

“Saya percaya semua ini akan menguatkan diri kita lagi. Semoga yang baik-baik sahaja untuk anda semua,” seloroh Nazar Yamat.

“Allahu. Semoga perniagaan bertambah maju dan ada rezeki yang lebih baik selepas ini,” ujar Sheada.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Warga emas cedera dipukul penunggang motosikal [VIDEO]

Hakim Arief Emran Dah Tarik Diri, Hakim Nazlan Pula Bagaimana?

Ustaz Abdul Somad diusir dari Singapura

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker