‘Suntik ubat kurus untuk paksa wanita gemuk jadi pelacur

‘Suntik ubat kurus untuk paksa wanita gemuk jadi pelacur

“Jika badan wanita terbabit gemuk, sindiket akan menyuntik sejenis ubat dan dipaksa makan ubat kurus sehingga turun berat badan sebelum dijadikan pelacur selain ada yang diambil sampel darah dipercayai untuk tujuan penjualan organ,” dakwa seorang ibu mangsa sindiket penipuan pekerjaan di Myanmar.

Wanita berusia 56 itu mendakwa, anaknya yang sebelum ini diseksa dengan renjatan elektrik, selain diambil darah dan kemungkinan selepas ini organ anaknya pula akan dijual.

Menurutnya, wanita rakyat Malaysia juga dipaksa bekerja sebagai pelacur, malah jika mereka gemuk akan disuntik sejenis ubat dan diberi ubat kurus sehingga turut berat badan.

“Sindiket kini mula ambil darah untuk jual darah, malah dipercayai untuk penjualan organ. Ada juga mangsa yang diseksa sampai mati.

“Malah, anak saya memberitahu seramai 50 orang rakyat Malaysia yang tiba di sana semalam dipercayai mangsa terbaharu,” katanya kepada pemberita selepas penyerahan memorandum bersama Pertubuhan Kemanusiaan Masyarakat Antarabangsa Malaysia (MHO) dengan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Kedutaan Myanmar di sini hari ini.

Seorang lagi ibu mangsa, 62, mendakwa anak lelakinya berusia 29 tahun diculik di Bangkok pada Julai lalu, sebelum dimasukkan disuntik dengan dadah sehingga pengsan dan diseludup ke Myanmar.

Dakwa wanita itu, anaknya terpedaya dengan tawaran pekerjaan sebagai jurubahasa di Facebook dan pergi ke Bangkok melalui jalan sah.

“Apabila dia sedar sudah berada di KK Park (Myanmar), dipaksa bekerja sebagai scammer untuk tipu orang Asia Tenggara pada siang, manakala malam pula menipu rakyat asing terutama warga China di Amerika Utara.

“Dia (anak) baru-baru ini memaklumkan kemungkinan sindiket rancang untuk berpindah kerana tempat itu (KK Park) kini sudah terdedah dan dikenali,” katanya. BH

‘Suntik ubat kurus untuk paksa wanita gemuk jadi pelacur


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tunai umrah untuk Ratu Elizabeth II

Rafizi nak tipu apa lagi? – Zahida

Shahidan tak dapat bezakan antara orang UMNO atau orang Shahidan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker