Ibu menyusul selepas 14 jam anak bongsu meninggal

Ibu menyusul selepas 14 jam anak bongsu meninggal

KUALA TERENGGANU – Seorang peniaga pakaian, Asmah Zakaria, 45, meninggal dunia hari ini setelah lebih 16 jam terlibat dalam kemalangan di KM 85, Jalan Kuala Terengganu – Kota Bahru berhampiran Kampung Alor Serdang, Setiu semalam.

Kemalangan pada pukul 6.30 pagi itu turut mengorbankan anak bongsunya, Muhammad Aidil Fitri Osman, 5, pada dua jam kemudian di Hospital Setiu.

Adik Asmah, Nurul Husna, 30, berkata, kakaknya menghembuskan nafas terakhir ketika menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini pada pukul 12.45 tengah hari tadi.

“Suami arwah dan lima anaknya masih dirawat di wad hospital sama termasuk anak kelimanya (Muhammad Rafifuddin,12) yang dilaporkan masih kritikal.

“Kesemua mereka telah dipindahkan dari Hospital Setiu ke HSNZ malam tadi,” katanya di sini hari ini.

Nurul Husna berkata, jenazah Muhammad Aidil Fitri telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Banggol Pauh, Kuala Nerus selepas solat Isyak semalam.

Tambahnya, jenazah Asmah juga akan dikebumikan di tanah perkuburan sama pada hari ini.

“Sebelum kejadian, kakak (Asmah) memaklumkan mahu bergerak pulang ke kampung pada pagi raya kedua (semalam). Tak sangka mereka bergerak awal pada malam raya pertama.

“Dia yang menetap di Kangar, Perlis sempat mengirim baju raya kepada emak (Fatimah Yusof) dan kami adik-beradik pada bulan Ramadan lalu,” katanya.

Semalam melaporkan van jenis Toyota Hiace dipandu Asmah terlibat kemalangan sebelum Muhammad Aidil Fitri disahkan meninggal dunia sewaktu dirawat di Unit Kecemasan Hospital Setiu pada pukul 8.30 pagi. K Online

Ibu menyusul selepas 14 jam anak bongsu meninggal


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Drama Raya PETRONAS 366 gambaran ketabahan rakyat Malaysia (Video)

Dituduh memondan, Aliff Syukri nak saman pula

Berjuta tonton, saya akan buat konsert pula – Aliff Syukri

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker