Bekas Miss Ukraine angkat senjata lawan tentera Rusia

KIEV – Bekas ratu cantik Ukraine menjadi salah seorang daripada ratusan penduduk tempatan yang mengangkat senjata untuk menentang pencerobohan tentera Rusia di Kiev dengan imej satelit menunjukkan tentera Presiden Vladimir Putin sedang mengepung ibu kota Ukraine berkenaan, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Anastasiia Lenna, 31, yang pernah memenangi pertandingan ratu cantik kebangsaan 2015 itu mendapat perhatian netizen selepas memuat naik gambarnya berpakaian tentera di laman Instagram.

Imej tular itu dimuat naik ketika ratusan rakyat Ukraine beratur untuk mendapatkan senjata api di Kiev. Tentera Ukraine menjangkakan satu lagi serangan tentera Rusia akan dilancarkan petang semalam.



Lenna yang bekerja sebagai pengurus perhubungan awam di Turki itu memuat naik gambar berkenaan bersama-sama dua hashtag, ‘berdiri bersama Ukraine’ dan ‘Jangan ganggu Ukraine’.

Ini bukan kali pertama Lenna memuat naik gambarnya memegang senapang. Sebelum ini, Lenna pernah memuat naik hantaran yang menunjukkan sesi latihan bersenjatanya di kawasan berhutan dan tempat latihan dalaman.

Bukan itu sahaja, seorang lelaki yang memakai kaki palsu dan pasangan muda yang baru berkahwin turut menyertai kumpulan sukarelawan.

Selama berminggu-minggu, rakyat biasa di seluruh Ukraine menerima latihan asas pertempuran dalam pelbagai aspek termasuk mengendalikan senjata dan melempar bom tangan. – Agensi



Bekas Miss Ukraine angkat senjata lawan tentera Rusia


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Empat Sekeluarga Maut, Nahas 2 Kenderaan Kemalangan Di Lebuhraya Sultan Iskandar [VIDEO]



Fitnah keji, Zahid telah hantar surat saman pada Mahathir dan Muhyiddin

Zul Yahya bodohkan KJ (Video)



PRN Johor: Pengundi Cina Mula Tinggalkan DAP



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker