Zverev mohon maaf serang pengadil [VIDEO]

Alexander Zverev menghempas raketnya ke kerusi pengadil ketika beraksi dalam acara beregu lelaki pada Terbuka Mexico ATP di Acapulco, Mexico semalam. – AFP

MEXICO: Pemain No. 3 dunia, Alexander Zverev memohon maaf atas tindakan melampaunya pada kejohanan tenis Terbuka Mexico yang menyaksikan dia ‘disingkirkan’ daripada acara perseorangan kerana menyerang kerusi pengadil.

Gandingan Zverev bersama Marcelo Melo berada dalam aksi tie-break yang sengit menentang Lloyd Glasspool-Harri Heliovaara, dan mereka mula berang apabila pengadil menolak keputusan penjaga garisan.

Glasspool-Heliovaara kemudian berjaya mendapatkan mata perlawanan menerusi ace, dan Zverev yang berang pantas berjalan keluar lalu menghempas raketnya ke kerusi pengadil sebanyak tiga kali.

https://www.youtube.com/watch?v=-_UcPs2e3CU

Bintang muda Jerman itu kemudian mengeluarkan kata-kata kesat kepada pengadil dan mendakwa dia telah menghancurkan seluruh perlawanan.

Zverev sepatutnya beraksi pada pusingan kedua acara perseorangan menentang Peter Gojowczyk hari ini, namun Persatuan Tenis Profesional (ATP) mengumumkan juara Olimpik itu di­singkir daripada kejohanan ke­rana tiada semangat kesukanan.

“Saya menyesali perbuatan saya semasa dan selepas perlawanan beregu semalam. Secara peribadi, saya telah memohon maaf kepada pengadil kerana kemarahan saya terhadapnya dan saya kecewa dengan diri sendiri.

“Ia tidak sepatutnya berlaku dan tiada alasan. Saya juga ingin memohon maaf kepada peminat, kejohanan dan sukan yang saya cintai,” tulis Zverev di laman Instagram. – AGENSI


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Cecair Hitam, Busuk Keluar Daripada Paru-Paru Kanak-Kanak Positif COVID19

Dakwaan petunjuk baharu MH370

Encik Sajat kini wanita sah di Australia

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker