Wordle jadi kegilaan global sehingga jenama hebat terpengaruh

Wordle jadi kegilaan global sehingga jenama hebat terpengaruh

Korang dah pernah main permainan teka perkataan dekat Wordle? Permainan ni tiba-tiba popular dekat seluruh dunia sekarang, sampaikan pemain akan berlumba-lumba nak selesaikan perkataan misteri setiap hari. Agak cepat juga Wordle ni viral sebab berdasarkan laporan The Guardian, pada November 2021 jumlah pemain hanya 90 orang tapi sekarang dah cecah 300,000 pemain setiap hari.

Jadi macam mana nak main Wordle ni?



Permainan Wordle mudah dan menarik
Nak main pun mudah, kita hanya perlu meneka perkataan yang ada 5 huruf dan kita diberikan enam kali tekaan sahaja. Menariknya, setiap hari satu perkataan sahaja yang akan dikeluarkan untuk pemain meneka.

Pemain perlu masukkan apa sahaja perkataan dengan 5 huruf dan kita hanya berharap agar tekaan kita tepat. Kalau huruf yang diletakkan betul tapi berada pada tempat salah, kotak akan berubah jadi warna kuning dan jika huruf yang diteka tiada dalam sistem, kotak akan jadi kelabu dan kotak hijau jika betul.

Bila korang berjaya dapat teka perkataan dengan tepat dan cepat, bolehlah kongsi keputusan dengan member…

Berikut kami kongsikan 5 jenama popular yang memanfaatkan hype Wordle sebagai marketing



Jadi, sudah pasti permainan yang hype macam ni akan digunakan sebaiknya syarikat mahupun jenama popular dunia untuk dijadikan bahan pemasaran mereka. Seronok tengok idea kreatif meraka ni untuk kaitkan sesuatu perkara dengan produk yang dijual.

1. LEGO_Group

2. Hilton Hotel

3. Mercedes



4. Gamuda Parks

5. University of East Anglia (UEA)

Kalau korang ada perniagaan sendiri boleh la cuba cara ni juga. BONUS! Wordle ni dalam bahasa English sahaja tapi kalau korang nak teka perkataan dalam bahasa Malaysia ada juga gais. Boleh main dekat KATAPAT dan permainan dia lebih kurang jer dengan Wordle. Selamat bermain. OM

Wordle jadi kegilaan global sehingga jenama hebat terpengaruh




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


SEARCH Tua bangka, tapi tamak haloba – Awie



Suami isteri ditangkap basah?

Lelaki meninggal dunia ketika mendaki Bukit Melati



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker