Umur baru 9 tahun sudah miliki kereta mewah, jet peribadi

Muhammed Awal sering menerima hadiah daripada bapanya, Ismailia Mustapha, yang juga bergelar jutawan. – Instagram

ABUJA, NIGERIA – Seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun di Nigeria digelar sebagai ‘bilionair termuda’ dunia kerana memiliki beberapa buah kereta mewah dan sebuah jet peribadi, lapor laman berita Wion News semalam.

Muhammed Awal Mustapha turut mempunyai  25,000 pengikut di laman Instagram meskipun dia hanya memuat naik sembilan hantaran setakat ini.

Kanak-kanak lelaki itu merupakan anak kepada selebriti internet yang juga bergelar jutawan, Ismailia Mustapha yang lebih dikenali sebagai Mompha.

Muhammed Awal yang turut digelar Mompha Junior dihadiahkan rumah agam pertamanya oleh bapanya ketika berusia enam tahun.

“Saya memberi jaminan kepada kamu bahawa selepas menjalani jatuh bangun dalam kehidupan, kamu mempunyai tempat untuk dituju. Sebuah tempat yang tidak akan menghakimi kamu dan sentiasa menjemput kamu dengan tangan terbuka.

“Tahniah anakku, atas hadiah rumah baharu buat kamu. Ini merupakan hadiah hari lahir daripada ayah,” tulis Ismailia dalam satu hantaran di media sosial.

Sementara itu, dalam hantaran-hantaran lain di Instagram miliknya, Muhammed Awal kerap  berkongsikan gambar-gambar yang menunjukkan gaya hidupnya yang mewah seperti menaiki jet peribadi miliknya. – AGENSI

Umur baru 9 tahun sudah miliki kereta mewah, jet peribadi


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Netizen Tells Mahadi: “Next Time You Can Record Heliza Helping You With Your Undies”

Bumbung pakir Pasaraya Giant diterbangkan ribut [VIDEO]

Objek berputar menyeramkan di Bima Sakti (Milky Way) dikesan saintis

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker