PRN Johor: UMNO belum tentukan calon parti itu

PETALING JAYA : UMNO belum memutuskan jumlah sebenar muka baharu yang bakal diketengahkan parti itu dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Bercakap kepada Utusan Malaysia, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, masih ada masa untuk parti menentukan pemimpin atau individu yang benar-benar layak mewakili parti dan sekali gus meraih kemenangan.

“Itu belum tahulah, penamaan calon bukan esok, ada tiga atau empat minggu lagi,” katanya.

Kelmarin, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan pembubaran DUN Johor bagi membolehkan PRN diadakan selepas Baginda menerima menghadap Menteri Besar, Datuk HasnI Mohammad di Istana Bukit Serene, Johor semalam.

Dalam pada itu, Mohamed Khaled yang juga Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang memaklumkan bahawa beliau tidak bertanding dalam PRN Johor.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), Mohamed Khaled tewas di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permas dalam pertandingan empat penjuru dengan kawasan itu dimenangi calon Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Che Zakaria Mohd. Salleh dengan 8,746 undi.

Bekas Menteri Besar Johor itu juga kalah di Parlimen Pasir Gudang dengan ditewaskan oleh calon PKR, Hassan Karim dengan majoriti besar 24,726 undi. – UTUSAN ONLINE

PRN Johor: UMNO belum tentukan calon parti itu


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Berarak macam ‘lembu bodoh’ Menyusahkan orang lain – Diva AA

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker