Berlawanan dengan Majlis Syura, Mokhtar Senik balun Khairuddin

SHAH ALAM – Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Mokhtar Senik menggesa agar tidak ada kecenderungan atau langkah yang berlawanan dengan Majlis Syura Ulama dan kepimpinan berkaitan Perikatan Nasional (PN) dan Muafakat Nasional (MN).

Menurutnya, kenyataan dan penegasan Majlis Syura Ulama berkaitan PN dan MN hendaklah didokong oleh kepimpinan dan ahli di semua peringkat.

“Kerana ia merupakan penegasan badan tertinggi dalam Pas. Bahkan Presiden (Tan Sri Abdul Hadi Awang) sendiri berada dalam badan tersebut.



“Pendirian Majlis Syura Ulama telah disambut penuh tegas oleh Dewan Ulama Pas Pusat melalui perutusan pertama ketuanya selepas Muktamar Khas Dewan itu pada 31 Disember yang lalu,” katanya menerusi satu hantaran di Facebook miliknya pada Sabtu.

Kenyataan dikeluarkan itu berkemungkinan merujuk kepada Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali yang dilapor mengingatkan bahawa hukum untuk mengusahakan perpaduan antara Pas dan UMNO dari segi syarak wajib dan bukannya sunat.

Beliau berkata, adalah menjadi tanggungjawab pemimpin untuk memperkasakan dan menyuburkan lagi perpaduan antara kedua parti tersebut melalui MN.

Mengulas lanjut, Mokhtar turut memberikan peringatan bahawa di dalam perjuangan tidak perlu banyak wajah.



“Sekadar nak beri peringatan, jangan banyak wajah dan berwajah-wajah dalam perjuangan ini. Nak walak kepada jamaah dan pimpinan, walak la betul-betul.

Berlawanan dengan Majlis Syura, Mokhtar Senik balun Khairuddin


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Khairuddin digugurkan Hadi kerana lebih pertahankan MN daripada PN

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker