Tukang rumah warga Indonesia maut digilis jentolak

JEMPOL – Seorang lelaki warga Indonesia yang bekerja sebagai tukang rumah maut selepas digilis jentolak di sebuah premis perniagaan di kilometer 29, Jalan Kuala Pilah-Simpang Pertang, di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari itu, mangsa Mursidi, 45, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pasukan paramedik.

Menurut Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Hoo Chang Hook, siasatan awal mendapati, kemalangan berlaku semasa pemandu jentolak berusia 66 tahun yang juga merupakan supervisor sedang bekerja di dalam premis tersebut.

“Semasa proses pemindahan barangan, pemandu sedang mengundurkan jentolak dan dia dipercayai tidak tahu bahawa mangsa berada di belakang sebelah kanan jentolak lalu menggilisnya.

“Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian susulan kecederaan parah di bahagian kepala,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Jelas beliau, mangsa sememangnya sering datang ke premis berkenaan bagi membeli barangan disebabkan pekerjaannya sebagai tukang rumah dan sudah lama mengenali pemandu jentolak berkenaan.

Menurutnya, semasa kejadian, pemandu jentolak sedang mengalihkan batu simen dan besi serta ternampak mangsa dari jauh dan memanggil mangsa, namun tidak menyedari mangsa sudah berada di belakang jentolaknya sehingga menggilis mangsa.

“Mayat mangsa telah dibawa ke Unit Forensik Hospital Jempol bagi tujuan bedah siasat,” ujarnya. -K! ONLINE

Tukang rumah warga Indonesia maut digilis jentolak


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Kes Buli MRSM: Tujuh pelajar, mangsa dipanggil beri keterangan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker