Lawan Sanusi digelar khinzir

Calon BN Dun Jeneri terkilan mereka sanggup menggelarnya khinzir.

Lawan Sanusi digelar khinzir

“Kalau nak bertanding, biarlah cara ‘gentleman’,” kata calon Barisan Nasional (BN) kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeneri, Datuk Muhamad Khizri Abu Kassim.

Beliau yang berdepan tugas berat merampas kerusi disandang Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor itu meluahkan demikian dalam video ceramahnya yang tular sejak semalam.

Calon BN lawan Sanusi terkejut nama dipermainkan yang ditukar menjadi ‘Khinzir’

Dalam ceramahnya, Muhamad Khizri antara lain mendakwa ada pihak tertentu memberi gelaran tidak elok, mempermainkan namanya yang ditukar menjadi ‘khinzir’ selepas beliau diumumkan menentang Ketua Pengarah Pilihan Raya Perikatan Nasional (PN) itu.

“Saya ditunjukkan video berkenaan semalam, terkejut juga kenapa sampai jadi begitu. Sebagai orang Islam, elakkan memberi gelaran yang buruk-buruk, bukan sahaja kepada saya, tetapi kepada sesiapa saja.

“Saya tak mahu cari gaduh dengan sesiapa, tapi kalau nak beri gelaran yang tak elok, janganlah. Nanti pengundi boleh menilai,” katanya lagi.

Muhamad Khizir menambah, beliau tidak mahu menuding jari kepada sesiapa, namun kesal kerana elemen politik kotor dimainkan sebagai bahan kempen.

Sementara itu, beliau memaklumkan, kempen hari pertama di DUN berkenaan semalam berjalan lancar dan beliau mendapat maklum balas positif daripada pengundi dan berharap tidak ada lagi elemen gelaran buruk diberikan mana-mana pihak selepas ini.

“Mari bertanding secara sihat. Saya ada keluarga, mak ayah yang berikan nama elok-elok. Kempen pilihan raya juga, kalau cakap yang baik-baik sebenarnya satu ibadah. Baik kita buat pahala daripada tambah dosa,” katanya.

Lawan Sanusi digelar khinzir

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Puteri Sarah Masih Diganggu Walaupun Dah Cerai

Bekas Pengacara TV3 Didakwa Pukul Staf Guna Kayu & Langgar Pondok Pengawal

Pemandu degil MPV tersangkut lalui jalan tar masih basah

Hubungan seks empat minit setiap hari, kurangkan risiko kanser – kajian

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker