Caprice Akhirnya Selamat Kembali Jejakkan Kaki Di Malaysia [VIDEO]

Caprice Akhirnya Selamat Kembali Jejakkan Kaki Di Malaysia [VIDEO]

Selepas lebih dua bulan berada di Mesir atas nama misi kemanusiaan, penyanyi rap sensasi, Caprice akhirnya selamat tiba di tanah air.

Menerusi satu hantaran status dalam Instagram, Caprice atau nama lengkapnya, Ariz Ramli, memaklumkan perkara tersebut.

“Back in Kuala Lumpur! Terima kasih kepada pihak polis kerana memastikan semuanya selamat dari pintu pagar kapal terbang ke hotel kuarantin.

“Pertama kali naik van polis. Terima kasih juga kepada pihak-pihak yang bantu saya tadi. Alhamdulillah, rasa seronok dapat kembali ke tanah air,” tulisnya sebagai kapsyen dalam hantaran berbentuk video yang dimuat naik dalam Instagram sebentar tadi.

Dalam ruangan komen, Caprice, 33, sempat membalas usikan daripada seorang netizen yang mengatakan pelawak Zizan Razak tidak sabar untuk diberikan cenderamata patung Firaun.

Jawab pelantun lagu Lenglui itu bersahaja: “Nak Firaun besar atau kecil?”

Dalam video yang dimuat naik, kelihatan Caprice diambil sedikit informasi dan disanitasi oleh pegawai yang bertugas. Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan lokasi hotel kuarantin yang didiami penyanyi rap yang juga aktivis kemanusiaan itu.

Terdahulu, Caprice tiba di Mesir pada 24 Jun bagi menyertai misi bantuan ke Gaza sebelum meneruskan penggembaraan solo ke Jordan kerana isu yang tidak dijelaskan secara terperinci.

Biarpun tidak dapat memasuki Palestin, dia tetap enggan pulang ke Malaysia malah meneruskan pelbagai aktiviti meluaskan jaringan kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaaan di Mesir dan Jordan sepanjang bergerak solo.

Selain soal birokrasi dan kegagalan memasuki Palestin, nama Caprice turut menggelegak apabila diminta memberi keterangan kepada polis berhubung isu fitnah dan kes gangguan seksual melibatkan penceramah terkenal, Ebit Lew.

Sebelum berangkat pulang ke tanah air, Caprice juga sempat dikecam bukan menjayakan misi jihad ketika meneruskan kembara solo di Jordan sebaliknya demi rakaman dan pembikinan video muzik  yang dikongsikan menerusi Instagramnya.

Caprice bagaimanapun tidak menjelaskan sebarang perincian mengenai video muzik yang tertulis perkataan ‘Tiger AlQuds’ dan ‘10.10.21’ tersebut. – K! ONLINE

Caprice Akhirnya Selamat Kembali Jejakkan Kaki Di Malaysia [VIDEO]


Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Kanak-kanak 6 tahun hilang ditemui lemas dalam lombong

Ali Puteh berang dituduh makan duit arwah Abam Bocey

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker