[VIDEO] Setahun Terpisah Kerana Pandemik, Ayah Sebak Dan TerkiIan Tak Sempat Jumpa Anak Buat Kali Terakhir 😥.



Sebaran :

Al-Fatihah buat Along.

Umumnya mengetahui sepanjang pelaksanaan Perlntah KawaIan Pergerakan (PKP) mana-mana individu sama sekali tldak dibenarkan untuk merntas negeri melainkan mempunyai hal kecemasan dan sudah mendapat permit daripada pihak poIis.

Iarangan tersebut menyebabkan ibu bapa yang menetap di kampung terpaksa menahan rindu yang tldak terkira disebabkan anak mereka yang sudah Iama tidak pulang.

Seperti video yang cukup menyayat hati dikongsi seorang gadis di laman TikTok, dikenali sebagai Haifaa menceritakan sudah kehilangan kakaknya yang sudah setahun tidak berjumpa berikutan penularan pandemik Covid-19. Menerusi video yang dikongsi, dapat dilihat reaksi ayahnya yang begitu sebak dan rasa bersalah yang begitu mendalam.



Kita yang hidup ni kena teruskan hidup macam biasa. Abah memang rindukan along, abah rasa bersalah sampai tahap tak boleh control dia punya emosi.

Disebabkan penularan Covid-19, kami berpisah dengan along hampir setahun. Ikutkan esok tarikh along balik dari Terengganu. Tapi apakan daya, Tuhan lebih menyayanginya.

VIDEO DIBAWAH:-

Ya Allah Kau kuatkanlah hati abah, mama. Dari Terengganu sampai Selangor non stop menangis. Sayu hati tengok abah, kena kuat, abah kena lawan. Yang pergi biar pergi.

Difahamkan, mereka sudah terpisah hampir setahun, dan mengikut perancangan yang telah dibuat, kakaknya akan pulang dari Terengganu menuju ke rumah mereka. Namun, atas persuratan takdir, pertemuan tersebut sama sekali tidak berlaku.

Kita yang hidup ni kena teruskan hidup macam biasa. Abah memang rindukan along, abah rasa bersaIah sampai tahap tak boleh control dia punya emosi.



Bercerita lebih lanjut kakaknya yang dikenali sebagai along, sudah lama menanggung kesakitan dan sudah dijemput menghadap Ilahi pada dua hari yang lepas. Al-Fatihah.-OhBulan

Al-Fatihah: Penerima Hati Pertama, Afiq Ikmal Meninggal Dunia


Sebaran :


Leave a Reply