Badan korporat sumbang hasil jualan Festival Wanita Lazada 10.10 kepada NCSM

Lebih 15 jenama dan peniaga telah berjanji untuk menyumbangkan peratusan tertentu hasil pendapatan mereka daripada jualan satu hari Festival Wanita Lazada 10.10 pada Sabtu ini, kepada Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM).

Ketua Pegawai Eksekutif Lazada Malaysia Leo Chow berkata festival itu menampilkan inisiatif yang bertujuan untuk memberi kembali wanita dalam komuniti tempatan dan membantu perusahaan kecil dan sederhana (PKS) yang diterajui kaum hawa dalam mendigitalkan perniagaan mereka, yang akhirnya memberi manfaat ekonomi digital Malaysia yang sedang berkembang pesat.

“Hasil yang diperoleh daripada acara ini akan membantu menyokong perkhidmatan berkaitan kanser holistik NCSM kepada pesakit kanser, penjaga mereka dan kempen kesedaran kanser awamnya.

“Festival Wanita Lazada 10.10 berfungsi sebagai peluang bagi kami menghimpunkan rakan-rakan rakyat Malaysia untuk menawarkan khidmat, menyokong dan meraikan wanita dalam masyarakat. Kami berterima kasih kerana mempunyai jenama dan peniaga kami dalam usaha bersama untuk menyokong wanita di seluruh negara yang bertarung dengan kanser,” katanya.



Beliau berkata Lazada juga bekerjasama dengan CARING MOMS, pasaran yang didedikasikan untuk pembangunan keusahawanan wanita, membantu pemilik PKS yang diterajui wanita mendigitalkan perniagaan dan mempelbagaikan aliran pendapatan mereka.

“Lazada berhasrat membina ekosistem e-dagang yang inklusif yang menjadikannya mudah diakses oleh sesiapa sahaja yang mahu menyertai pendigitalan termasuk meningkatkan bilangan usahawan wanita berbakat.

“Kerjasama dengan CARING MOMS menyediakan peluang unik bagi wanita tempatan yang memiliki perniagaan untuk berniaga dalam talian dan menikmati kemajuan dalam ekonomi digital yang berkembang pesat ini. Kami ingin memperkasakan wanita melalui Festival Wanita Lazada 10.10 dan perkongsian seperti ini, membawa kepelbagaian dan vitaliti kepada dunia perniagaan,” katanya.

Sementara itu, Pengurus Besar dan Pengarah Perubatan NCSM Dr M. Murallitharan berkata sumbangan itu akan dapat menyalurkan bantuan subsidi kepada wanita kurang berkemampuan untuk menjalani saringan awal pengesanan kanser payudara serta memperkasakan orang ramai dengan pengetahuan dan kesedaran mengenai pencegahan kanser dan pengesanan awal.



Bantuan itu juga dapat membantu operasi pusat panggilan maklumat kanser dan perkhidmatan sokongan psikososial percuma untuk pesakit kanser dan penjaga mereka, katanya.

“Kami berterima kasih kepada Lazada Malaysia serta semua jenama dan peniaga mereka yang menyertai program ini untuk membantu kami dalam usaha menyediakan perkhidmatan pendidikan, penjagaan dan sokongan untuk pesakit kanser payudara, penjaga mereka dan masyarakat,” katanya.

Festival Wanita Lazada 10.10 juga akan menampilkan pelbagai tawaran menarik dari pelbagai jenama dan peniaga serta pengalaman membeli-belah eksklusif dan inovatif, khusus bagi pembeli wanita.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana anda dapat membantu dan berbelanja untuk tujuan, atau jika anda mencari tawaran hebat pada bulan Oktober ini, layari www.lazada.com.my/be1010this1010/.
BERNAMA



Kerajaan cadang caj 0.02 peratus bagi pembelian di dalam talian

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker