Tamrin Ghaffar hantu raya macam dulu juga, kata Puad

TAMRIN GHAFFAR DAPAT TENDER RUNDING TERUS JUGA?

Rupanya Tamrin Ghaffar ni tak boleh pakai. Memang nampak berani. Kuat bisingnya.

Semuanya dibelasah termasuk Raja Raja Melayu, Sultan Johor, TMJ, UMNO, Najib, Zahid dan lain lain.

Mahathir dipuji melangit. Padahal Tun M yang mengaibkan Tun Ghaffar bila diterajang keluar sebagai Timbalan Perdana Menteri.



Rupanya ada udang di sebalik batu. Dia pun dapat juga tender runding terus yang didedahkan oleh Tengku Zafrul.

Zuraida Kamaruddin mendedahkan, Tamrin Tun Ghaffar adalah penasihat Syarikat Bumi Segar yang mendapat projek Sisa Pepejal Taman Beringin bernilai RM170 Juta.

Menurut Zuraida, Tamrin adalah penyokong tegar PH yang mewakili syarikat tersebut bila bertemu Lim Guan Eng pada 28 Nov 2018 untuk melobi projek berkenaan.

Projek “runding terus” tersebut diluluskan oleh Lim Guan Eng dengan surat bertarikh 20 Februari 2019 dari Kementerian Kewangan kepada Ketua Setiausaha KPKT.



Astaghfirullah al azim. Ingatkan suci bersih. Rupanya hantu raya macam dulu juga.

Dari FB Puad Zarkashi.

Sementara itu dari Info Rakyat.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin tidak seharusnya meletakkan kesalahan kepada pihak lain atas kegagalan dirinya sendiri, kata Tamrin Ghaffar.



Tamrin membalas kenyataan Zuraida yang mendakwa projek rundingan terus yang dianugerahkan kementeriannya ketika pentadbiran PH dimulakan dan diluluskan sendiri oleh menteri kewangan ketika itu, Lim Guan Eng.

Zuraida merujuk projek Sisa Pepejal Taman Beringin bernilai kira-kira RM170 juta kepada syarikat Bumi Segar Indah, yang mana Tamrin merupakan penasihatnya.

Bagaimanapun Tamrin bekata mustahil Zuraida selaku menteri tidak tahu langsung berkenaan perkara itu dan Kementerian Kewangan hanya bertindak mengikut syor Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

“Sebagai seorang menteri sepatutnya dia tidak membabitkan dan menyalahkan pihak lain di atas kegagalannya.



“Saya serahkan kepada peguam saya untuk tindakan seterusnya,” katanya yang juga anak bekas timbalan perdana menteri Ghaffar Baba, dalam satu kenyataan hari ini.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker