Pertikai pengampunan Agong, Tony Pua dibidas lagi

Seorang lagi pemimpin Umno memberi amaran kepada Tony Pua untuk berdepan tindakan undang-undang jika bekas Ahli Parlimen DAP itu tidak memohon maaf dan memadam semua catatannya yang didakwa memperlekehkah keputusan Lembaga Pengampunan terhadap Najib Razak.

Naib Presiden Umno, Wan Rosdy Wan Ismail berkata, tindakan Pua jelas menghina sistem perundangan negara ketika semua ahli Umno bersedih dan terkesan dengan keputusan Lembaga Pengampunan terhadap Najib.

“Tindakan beliau ini juga seolah-oleh cuba meraih publisiti murahan, bila mana diri beliau dilihat sudah tidak lagi mendapat sokongan rakyat, termasuk ditolak ahli partinya sendiri dan semakin menuju ke pengakhiran karier politiknya,” katanya dalam catatan Facebook hari ini.



Beliau berkata, mereka tetap menghormati keputusan Lembaga Pengampunan, walaupun hasrat melihat Najib mendapat pengampunan penuh tidak menjadi kenyataan.

Kelmarin, Lembaga Pengampunan Wilayah Persekutuan mengumumkan Najib akan dibebaskan pada 23 Ogos 2028, selepas hukuman penjara 12 tahunnya dipendekkan kepada enam tahun dan denda RM210 juta dikurangkan kepada RM50 juta.

Susulan itu, Pua yang juga bekas setiausaha publisiti DAP memuat naik beberapa hantaran di Facebooknya yang menyindir keputusan Lembaga Pengampunan.

Semalam, Pemuda Umno dilaporkan berkata, mereka akan membuat laporan polis di seluruh negara terhadap Pua atas kebiadabannya mempertikaikan keputusan Yang di-Pertuan Agong dan tindakan undang-undang akan diambil terhadapnya.



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Tanggal semua kemudian berambuslah – KPN



Akim diganggu perempuan miang nak menyondol

Norreen Iman silap tayang badan, tunjuk perut



Kemasukan wanita disyaki pelacur ‘unik’, lepas tanpa cop



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker