Polis minta Lokman serah analisis video seks gay dibuat syarikat UK

Lokman Noor Adam

Polis meminta Ahli Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam menyerahkan laporan forensik dilakukan sebuah syarikat berpangkalan di United Kingdom ke atas video seks sejenis yang menyasarkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali.

Dalam surat yang dihantar Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman kepada Lokman semalam, polis meminta salinan video yang diberikan kepada penyedia perkhidmatan analisis forensik, Verden Forensics bersama laporan penuhnya.

Lokman ketika dihubungi FMT berkata, beliau memberitahu polis beliau hanya boleh menemui mereka pada 2 September ini kerana kini berada di Indonesia.

“Apapun, peguam saya akan meneruskan saman terhadap ketua polis negara dan peguam negara kerana gagal menjalankan tugas mereka dalam mendakwa Azmin serta Haziq.”



Beliau merujuk bekas ketua Pemuda Bahagian Santubong, Haziq Aziz yang mengaku terbabit dalam video seks sejenis itu dan menamakan Azmin sebagai pasangannya, tetapi ia dinafikan timbalan presiden PKR itu yang menyifatkannya komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

Berdasarkan laporan ringkasan Verden Forensics, klip video itu tulen dan 2 individu terbabit sama dengan gambar mereka.

Pada 18 Julai lalu, Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador dilaporkan berkata, analisis CyberSecurity Malaysia mengesahkan video seks sejenis itu adalah tulen, tetapi ia tidak dapat mengecam individu yang dikatakan mirip seorang menteri itu.

FMT



Polis panggil Lokman selepas serah analisis video seks gay

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker