Selepas ada driver, gaji besar, kalian semakin terpesong, kata penyokong Pas


Penyokong tegar Pas yang dikenali Asri Janggut hari ini menyelar kepimpinan partinya itu yang leka dengan jawatan setelah berada dalam kerajaan.

Beliau berkata, pimpinan Pas yang semakin lali dengan jawatan tidak lagi memperjuangkan agenda yang pernah dilaungkan sebelum ini termasuklah menubuhkan RCI untuk peristiwa Mamali.

“Adakah kalian semakin lali dengan jawatan?

“Kalian sudah bermewah, sudah mempunyai driver, pejabat besar, kakitangan ramai, gaji kalian puluhan ribu sebulan, adakah kalian semakin terpesong?” soal beliau melalui facebooknya.



Beliau kesal apabila pemimpin Pas diberi peluang berada dalam kerajaan bahkan salah seorang daripada mereka pula berjawatan Menteri Undang-undang, yang kini dipegang Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan.

“Puluhan tahun Pas menjerit di atas pentas ribuan ceramah di seluruh negara asal setiap kali hampir pilihan raya kita akan memainkan isu ini.

“Hari ini Allah dah beri kita peluang ada dalam kerajaan malah salah seorang dari kita berjawatan menteri undang-undang.



“Jika puluhan tahun dahulu kita mendesak tubuhkan RCI untuk peristiwa Mamali kenapa sekarang diam membisu?” soal beliau dan memuat naik gambar menziarahi Makan Syuhada Memali baru-baru ini.

Bekas pelakon Zul Yahya hari ini meluahkan rasa marah dan kecewa terhadap kepimpinan Pas yang disifatkannya sebagai pemimpin yang gila kuasa.

Dalam satu video secara langsung dua hari lepas beliau mengakui tidak lagi berminat menjadi ahli Pas memandangkan parti itu sudah hilang matlamatnya yang sebenar.

“Aku dulu undi Pas lah…siap ada kad ahli Pas …hari ni tidak. Bendera Pas ada lagi.



Pas sanggup lakukan apa sahaja demi kuasa

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker