PH Yang Berkomplot Tumbangkan Kerajaan Melaka

Oleh Nurul Aisyah

FAKTA bahawa Pakatan Harapan(PH) merupakan pihak sebenar yang berkomplot menumbangkan kerajaan Melaka perlu diperjelaskan agar rakyat tidak ditipu oleh PH yang bakal bertanding menggunakan logo PKR dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka nanti.

Beberapa pihak cuba mengelirukan fakta ini kononnya Barisan Nasional punca PRN Melaka terpaksa diadakan.



Ini bukti video sidang akhbar bersama PH dengan 4 ADUN yang belot untuk mendesak Yang di-Pertua Negeri Melaka(TYT) melantik Ketua Menteri baharu dari PH.

Dan ini adalah laporan media sebelum 4 adun yang terdiri daripada Bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron,Datuk Nor Azman Hassan (BN-Pantai Kundor), Datuk Noor Effandi Ahmad (BERSATU-Telok Mas) dan Datuk Norhizam Hassan Baktee (Bebas-Pengkalan Batu) menarik sokongan.

“Angin politik di Melaka kini mula bertiup kencang selepas empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kerajaan dikatakan akan melompat ke Pakatan Harapan (PH).
Senario itu sekali gus bakal menyaksikan Melaka yang sebelum ini pernah dipimpin PH selepas Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14) lalu akan kembali bertukar tangan.”

Namun kini pihak PH cuba menyalahkan UMNO pula. Bukti tidak menipu yang menipu adalah PH yang bakal bertanding menggunakan logo PKR.



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker