Lembaga Disiplin PKR Panggil Khalid Ibrahim Jelaskan 5 Perkara


Lembaga Disiplin PKR hari ini mengeluarkan notis memanggil Tan Sri Khalid Ibrahim ke sesi pendengaran pada 8 Ogos 2014 atau mana-mana tarikh sebelum 9 Ogos 2014 bagi menjawab 5 perkara yang bakal ditanya nanti termasuk isu kenaikan elaun Menteri Besar.

Lima perkara tersebut ialah, Penstrukturan Air Selangor, Elaun Baru Menteri Besar Selangor, Kenaikan Cukai bagi Lesen Perniagaan, Pinjaman YAB Tan Sri Khalid dengan Bank Islam, Cadangan Lebuhraya Baru KIDEX.

KENYATAAN MEDIA

PENYERAHAN SURAT JAWAPAN NOTIS TUNJUK SEBAB

Lembaga Disiplin ingin memaklumkan bahawa kami telah menerima surat jawapan tunjuk sebab YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 6hb Ogos 2014.

Dengan ini dimaklumkan juga bahawa YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim diminta hadir ke sesi pendengaran Lembaga Disiplin pada:

Tarikh: 8hb Ogos 2014 (Jumaat)
Masa: 3.00 petang
Tempat: Ibupejabat KEADILAN

Sekiranya masa dan tarikh tersebut tidak sesuai, Lembaga Disiplin turut mencadangkan masa dan tarikh lain iaitu sebelum jam 12 tengah hari pada 9hb Ogos 2014 (Sabtu).

Selain isu kenyataan media yang dibuat Tan Sri Khalid pada 22hb Julai 2014, beliau turut akan diminta memberikan penjelasan berkenaan perkara-perkara berikut:

1. Penstrukturan Air Selangor
2. Elaun Baru Menteri Besar Selangor
3. Kenaikan Cukai bagi Lesen Perniagaan
4. Pinjaman YAB Tan Sri Khalid dengan Bank Islam
5. Cadangan Lebuhraya Baru KIDEX

Dato’ Dr Tan Kee Kwong
Pengerusi Lembaga Disiplin KEADILAN

7 Ogos 2014

14 thoughts on “Lembaga Disiplin PKR Panggil Khalid Ibrahim Jelaskan 5 Perkara

  • August 7, 2014 at 4:33 PM
    Permalink

    6. Jawatan MB tu kenapa tak bagi pada Kak Jijah

    Reply
  • August 7, 2014 at 4:33 PM
    Permalink

    Sedapatnya Khalid bentangkan juga penglibatan Anwar dan yang lain didalam isu kelima-lima perkara itu.

    Reply
  • August 7, 2014 at 4:52 PM
    Permalink

    next time pilihlah MB ikut merit bukannya kroni.. la ni sape susah? hangpa gak yg susah.. khalid dh tanam byk modal pd anwar so payback period lum hbs so kena tunggulah habis bang non kaki liwat ouii.. kecik punya hal tak boleh settle ada hati mahu jd PM?? pening wooo..

    Reply
  • August 7, 2014 at 4:59 PM
    Permalink

    Aku rasa 8hb ogos 3 ptg tu masa yg sangat panjang untuk khalid, lebih dari mencukupi.

    Sebaiknya panggil khalid jawab semua perkara tu pada 8hb ogos jam 6.00 pagi sebelum ayam berkokok.

    Tepat jam 6.01 pagi, keluarkan surat pemecatan.

    Reply
  • August 7, 2014 at 5:16 PM
    Permalink

    Habis la Khalid..mengadap kat pejabat PKR. Kena bomohkan nnti. lepas ni tonggong lah Khalid. Baik pasang pendinding dulu…

    Reply
  • August 7, 2014 at 5:18 PM
    Permalink

    Nombor 4: Loan bank sebelum Khalid Ibrahim jadi MB Selangor pun menjadi persoalan pada PKR???

    Hehehehe, biar betul FUCKUTAN RETARD ni!!!

    Reply
  • August 7, 2014 at 6:18 PM
    Permalink

    susah sangat nak pecat….macam-macam dah buat….

    Reply
  • August 7, 2014 at 7:04 PM
    Permalink

    Mampus khaled kena dgn geng anwar….lepas ni mereka akan bogelkan khaled habis2an….bagus…..teruskan.

    Reply
  • August 7, 2014 at 7:19 PM
    Permalink

    INI adalah drama PR….jagan terperangkap dgn pemainan peliwat negara.

    Reply
  • August 7, 2014 at 8:19 PM
    Permalink

    Sebab nak letakkan seorang makcik dari ceruk tok kun seberaang perai, Pulau Pinang menjadi MB besar pada orang Selangor……haru biru jadinya…hehehe.

    Apa dah jadi dengan orang selangor…mak cik seberang perai pun boleh jadi MB !!….orang selangor jangan marah nooooo….dah sungguh !!

    Reply
  • August 7, 2014 at 8:30 PM
    Permalink

    orang selangor dah kena nasi kangkang oleh peliwat tegar negara ……..jijah jadi MB….anwar jadi banduan kat selangor juga …..kah kah kah kah Ini semua pemainan DAP pukimak tu ………

    Reply
  • August 7, 2014 at 9:43 PM
    Permalink

    Warga Selangor dah jadi pandir pasai dok sakan menyokong perjuangan palsu lagi munafik Anuaq tuu….tu la kalo dah jahil tu la jadi nya.

    Ada akai tak mau pakai…cuma ikut pasai taksub melulu sampai seluar koyak rabak terlerai sampai nampak anu bengkok sebesaq botoi ayaq mineral 500ml macam belalai…..!!!!

    Reply
  • August 7, 2014 at 11:25 PM
    Permalink

    T. S. Khalid kena jawab 5 perkara sahaja kepada PKR tetapi Khalid buat PKR pula menjawab berpuluh soalan kepada pihak pencegah rasuah .

    Reply
  • August 8, 2014 at 1:29 AM
    Permalink

    Lepas tu khalid boleh peringatkan anwar agar ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara.pula.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.