Kumpulan menyamar polis samun pekebun

Kumpulan menyamar polis samun pekebun

Seorang pekebun kerugian kira-kira RM80,000 setelah disamun sekumpulan lelaki bertopeng yang menyamar sebagai polis di Stong Dabong, Kuala Krai, hari ini.

Kumpulan bersenjatakan objek menyerupai pistol dan parang itu melarikan barang berharga dan sebuah kenderaan pacuan empat roda milik mangsa.



Ketua Polis Kuala Krai Mazlan Mamat berkata, kumpulan lelaki itu dikatakan menendang pintu sebelum menceroboh bangsal didiami mangsa berusia 40 tahun itu di Kampung Lepan Anjung.

Katanya, suspek memperkenalkan diri sebagai anggota polis dan salah seorang daripada mereka memegang objek menyerupai pistol.

“Suspek turut mengacukan parang di leher mangsa sambil memaklumkan mangsa melakukan kesalahan jenayah dan akan ditangkap,” katanya menambah, tangan mangsa kemudian digari dan kakinya diikat dengan tali.

Mazlan berkata, suspek kemudian mengambil barangan milik mangsa, termasuk wang tunai berjumlah RM7,000, sebuah telefon bimbit, dua jam tangan berjenama dan sebuah Toyota Hilux, menyebabkan kerugian RM80,000.



Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai yang menjadi saksi atau mempunyai sebarang maklumat berhubung kejadian menghubungi polis untuk membantu siasatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 395 dan 397 Kanun Keseksaan. FMT

Kumpulan menyamar polis samun pekebun

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Suami di Kelantan, macam mana nak buat baby – Fazura

M Jamil bahagia bersama isteri keempat – Anak



Nama Mamat Sepah disebut-sebut netizen

Bella Astillah sindir Ruhainies tak pandai menangis depan kamera



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker