Hilang sokongan MP Tanjong Karang, MPT Bersatu baru mahu mesyuarat Ahad ini

PETALING JAYA: Bersatu akan mengadakan mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Ahad ini, kurang seminggu selepas Ahli Parlimen Tanjong Karang Zulkafperi Hanapi dari parti itu bertindak menyokong Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Naib Ketua Wanitanya Mas Ermieyati Samsudin yang juga ahli MPT mengesahkan perkara itu kepada FMT namun menjelaskan tiada agenda khusus diberitahu oleh ibu pejabat parti.

Namun difahamkan ia berkaitan tindakan Zulkafperi yang juga ketua Bersatu Tanjong Karang mengikut jejak lima Ahli Parlimen Bersatu menyokong Anwar.



Beliau menyusul Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang), Zahari Kechik (Jeli), Mohd Azizi Abu Naim (Gua Musang), Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar) serta Suhaili Abdul Rahman (Labuan) yang mendakwa bertindak demikian demi kepentingan penduduk di kawasan masing-masing.

“MPT akan bermesyuarat dan perjumpaan itu diatur Ahad ini, kita tak tahu lagi perkara nak dibincangkan,” katanya kepada FMT sambil memaklumkan ada pertemuan di antara pemimpin Bersatu dengan Muhyiddin minggu lalu.

Mas Ermieyati turut menolak dakwaan Syed Hussin bahawa akan ada lagi Ahli Parlimen Bersatu menyokong Anwar.

“Ahli Parlimen PN Melaka dari PAS dan Bersatu setakat ini masih kekal setia, saya sendiri kekal walaupun cuba dipujuk pihak tertentu,” katanya mendakwa dihubungi individu bergelar datuk kononnya dari pejabat perdana menteri.



Beliau mendakwa beberapa Ahli Parlimen Bersatu turut didekati individu terbabit berdasarkan nombor telefon digunakannya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Fizz Fairuz dikecam teruk, Almy Nadia ucap selamat berjaya

Saya anak yang tidak diinginkan – Zainal Abidin



Suara wanita mengaji selepas hantar jenazah

Adegan panas di dalam bilik mandi, Shukri Yahaya mohon maaf



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker