Kerajaan Perpaduan gagal, Menteri KPDN 4 bulan tiada calon

Ketiadaan pengganti bagi mengisi kekosongan jawatan Menteri Perdagangan Dalam Negeri (KPDN) dalam tempoh panjang merupakan antara kegagalan kerajaan persekutuan, kata calon Perikatan Nasional (PN) Ahmad Samsuri Mokhtar.

Selain itu katanya, pentadbiran Perdana Menteri Anwar Ibrahim turut gagal menyelesaikan banyak masalab dihadapi rakyat.

“Kita boleh tengok bagaimana Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dah empat bulan tidak ada menteri yang secara langsung bertanggungjawab.



“Jadi kenapa perkara begini boleh timbul dalam keadaan kita berdepan dengan pelbagai masalah?

“Sebab itulah rakyat kena hantar mesej yang jelas bahawa kita mahu berikan kemenangan kepada PAS,” katanya kepada media selepas turun berkempen di Unit Daerah Mengundi (UDM) Chukai, hari ini.

Sementara itu Menteri Besar Terengganu itu juga berkata sokongan pengundi di Kemaman semakin meningkat terhadapnya selaku calon parlimen kawasan itu.

“Saya rasa benda ini (sokongan) jelas, kita tengok di media sosial, di lapangan, kita tengok pada hari penamaan calon dan sepanjang tempoh selepas diisytiharkan Parlimen ini terbubar, dengan sendirinya pun kita lihat macam mana sokongan itu meningkat dari sehari ke sehari.



“Ditambah lagi apabila kerajaan di peringkat persekutuan yang ada ini gagal menyelesaikan banyak masalah rakyat seolah-olah tidak ada apa yang berlaku dalam negara kita.

“Masing-masing cuba lari dan tidak menyelesaikan masalah,” jelasnya.

Untuk rekod jawatan menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) belum diganti selepas kematian bekas menterinya Allahyarham Salahuddin Ayub pada Julai lalu.

Sementara itu mengulas lanjut mengenai fokusnya di Kemaman Ahmad Samsuri berkata, banyak perkara telah dicapai di kawasan itu.



Menurutnya ahli Parlimen sebelum ini juga sudah menjalankan tugas dengan sangat baik dengan membawa mesej-mesej dari Kemaman ke Dewan Rakyat.

“Tinggal lagi aspek-aspek yang perlu kita tambah baik, yang perlu kita lihat bagaimana beberapa perkara yang sebelum ini dibuat keputusan di peringkat persekutuan untuk dilaksanakan di Kemaman tetapi tidak dilaksanakan apabila bertukar kerajaan persekutuan lalu dibatalkan projek itu, projek ini.

“Jadi ini perkara yang perlu dibuat rombakan kepimpinan di peringkat pusat. Sebab itulah kita nak hantar mesej yang jelas ini,” ujarnya yang akan dicabar calon BN Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor dalam PRK berkenaan.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392



Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Rampas Anna daripada Meerqeen, ini jawab Amir Ahnaf



Imam Turkiye ditangkap di Mekah sebab sebut tentang Gaza & Palestin

Jalan ‘glow in the dark’ pertama di Malaysia

A letter to Sarawakian Christian Zionists: The evangelicals will not save us

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker