Konflik Palestin-Israel: Pakai telekung waktu tidur, sedia mati syahid [VIDEO]

Tangkap layar seorang wanita Palestin menceritakan, mereka memakai pakaian solat semasa tidur sebagai persediaan mati syahid.

PETALING JAYA – Wanita Palestin kebiasaannya akan tidur dengan memakai pakaian solat sebagai persediaan menghadapi kematian sekiranya tempat tinggal mereka dibom rejim Zionis Israel sekali gus memastikan aurat sentiasa terjaga.

Itu yang diceritakan seorang wanita Palestin menerusi perkongsian video pada Instagram Toyor Al-Jannah dari Jordan baru-baru ini, yang kemudiannya diterjemahkan seorang pengguna media sosial, Sajida Zulkafli.

“Kami di rumah biasanya akan pakai pakaian solat dan bersiap seperti hendak keluar. Sebab kami jangkakan bila-bila pun kami boleh mati dibom. Kami semua akan berkumpul satu bilik supaya kalau kami mati, kami akan mati bersama.

“Kami menghabiskan masa dengan membaca al-Quran dan meminta tuhan beri jalan keluar dari semua ini. Tentang menang atau kalah, itu bukan sesuatu yang merisaukan kerana itu memang janji dari tuhan (maka ia pasti berlaku).



“Mungkin itulah membuatkan kami kuat. Kami tak takut mati kerana mati bermakna syahid, dan orang yang syahid akan berada di syurga dengan izin Allah,” kata wanita dalam video tersebut.

Dalam pada itu, dia berkata, perkara berkenaan yang membuatkan rakyat Palestin terus kuat dalam mempertahankan tanah air daripada terus dijajah rejim Zionis Israel.

“Berbeza dengan puak Zionis yang mahukan dunia serta bersenang-lenang, mereka terlalu cintakan kehidupan dan takut mati. Itulah yang menjadikan mereka pengecut,” katanya. – KOSMO! ONLINE



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wanita jerit ‘Allahu Akbar’ di dalam kereta api ditembak mati polis di Paris



‘Non muslim reading Quran’ trending di TikTok (Video)

Tidak peka nasib Palestin, Fasha Sanda kena cop ‘bodoh’



Mat Coffee kini dibuka, lupakan Starbuck



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker