Anak saya kena 50 jahitan di muka – Bapa mangsa buli

Kes Buli MRSM Balik Pulau

Anak saya kena 50 jahitan di muka – Bapa mangsa buli

GEORGE TOWN – Pelajar Tingkatan Dua Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) di Balik Pulau yang didakwa menjadi mangsa buli rakan sekelas terpaksa menerima 50 jahitan di muka akibat ditolak dari tangga dalam kejadian pada 25 Mei lalu.

Bapa mangsa, Chandran Veluppillai berkata, anaknya menerima jahitan di pipi, dahi serta hidung ketika mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang.



Bagaimanapun, kecederaan itu berlaku disebabkan cermin mata anaknya pecahnya akibat insiden ditolak kenalannya dari tangga asrama institusi berkenaan.

“Saya terima panggilan daripada pihak sekolah kira-kira pukul 11.40 malam memaklumkan kejadian selain mendakwa menghantar anak saya ke Hospital Balik Pulau bagi rawatan.

“Sementara menunggu kehadiran kami sekeluarga dari Kajang, Selangor saya meminta bantuan abang ipar yang menetap di Pulau Pinang memantau perkembangan anak di hospital tersebut.

“Anak saya kemudian dibawa ke Hospital Pulau Pinang kira-kira pukul 3 pagi untuk menerima jahitan berdasarkan kecederaan yang dialaminya agak parah,” katanya.



Tambah Chandran, anaknya dibenarkan pulang pada hari sama selepas pegawai perubatan selesai melakukan jahitan pada kesan luka di mukanya.

“Buat masa ini, anak saya masih dalam cuti sakit namun kami masih perlu dapatkan rawatan susulan memandangkan ada kesan darah beku di bahagian matanya selain perlu membuka semula jahitan dalam tempoh seminggu dua lagi,” katanya.

Mengulas lanjut, Chandran mendakwa, anaknya pernah mengadu secara lisan diganggu pelajar sama kepada salah seorang guru di institusi berkenaan sebelum insiden berkenaan berlaku.

“Bagi siasatan polis, saya serta anak sudah selesai rakam keterangan namun kami masih menunggu maklum balas lanjut daripada pihak sekolah memandangkan anak saya masih mahu meneruskan pengajian di institusi sama.



“Memang tak dinafikan saya ada minta anak tukar tempat pengajian tapi dia menolak kerana dia sangat suka belajar di sana tambahan pula abangnya turut belajar di institusi sama.

“Cuma saya harap pelajar yang terlibat dikenakan tindakan agar perkara sama tidak berulang bukan saja pada anak saya tapi pelajar lain juga,” katanya.

Terdahulu dilaporkan polis mengesahkan tangkapan seorang pelajar Tingkatan Dua MRSM Balik Pulau bagi membantu siasatan mendatangkan kecederaan parah terhadap rakan sekelasnya pada 25 Mei lalu.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Khaw Kok Chin berkata, hasil siasatan mendapati berlaku tolak-menolak antara suspek dengan mangsa berusia 14 tahun itu sebelum terjatuh dari tangga. MG



Anak saya kena 50 jahitan di muka – Bapa mangsa buli

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Qistina Raisah Mahu Puteri Balqis Cerita Hal Sebenar



Kami bukan ramas punggung pun – Aliff Syukri

Pengacara terkenal pilih untuk ‘Free-Hair’ sambut ulang tahun ke-39



Hanya kerana iPhone, wanita muda sanggup jadi pelacur online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker