Langkawi ni Kedah punya – Sanusi

Langkawi ni Kedah punya – Sanusi

Langkawi ni Kedah punya - Sanusi

Kerajaan negeri melahirkan rasa bangga dengan penganjuran Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi 2023 (LIMA ’23) yang dianggap sebagai terbaik, setakat ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor, berkata penyertaan pasukan aerobatik dan pempamer antarabangsa juga menunjukkan LIMA ’23 yang masuk edisi ke-16 penganjurannya, masih mendapat perhatian pihak luar.

“Ini adalah LIMA pertama buat saya (sebagai Menteri Besar). Saya bangga melihat persembahan maritim kerana mengenali ramai anggota Pasukan Khas Laut (PASKAL) yang terbabit. Dan Saya teruja melihat keupayaan dan persiapan yang dibuat, malah aset yang dipamer semakin canggih.

“Saya lihat semua persiapan berjalan lancar dan bagus. Saya rasa LIMA ’23 adalah yang terbaik setakat ini, ia sangat membanggakan (kepada kerajaan negeri). Langkawi ni Kedah punya boh,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Terdahulu, beliau menyaksikan persembahan pembukaan segmen maritim LIMA ’23 yang diadakan di Resort World Langkawi (RWL) dan turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamad Hasan.


Baca Artikel Menarik:


Persembahan itu menampilkan pertunjukan khas pasukan elit dan aset pertahanan maritim negara milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) serta Jabatan Perikanan.

Mengulas lanjut, Muhammad Sanusi berkata, orang ramai khususnya rakyat tempatan digalakkan hadir menyaksikan persembahan khas dan pameran aset ketenteraan sepanjang berlangsungnya LIMA ’23.

“Saya difahamkan pasukan aerobatik turut membabitkan pasukan Malaysia dan negara lain. Bukan senang untuk bawa pasukan luar terbabit. Untuk bawa satu pesawat kena bayar berjuta, tetapi mereka datang percuma dan kita bagi minyak sahaja.

“Ini suatu pengiktirafan kepada LIMA dan Kedah juga. Mungkin kerana LIMA tidak diadakan selama empat tahun, jadi mereka ‘qada’ dan beri sokongan kepada kita,” katanya. BH

Akui persis Rose Blackpink, Anis sila sedar diri

Langkawi ni Kedah punya – Sanusi


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pernah nampak arwah berjasa – Rita Rudaini

Diana beri bayangan hubungan dengan Farid

Ustaz Don Suruh Dengar Lagu Coldplay ‘Fix You’ (Video)

Mawi muntah darah, mati sekejap

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker