Mark Adam hampir dibunuh, enggan kecoh kes ditipu kontraktor

Mark Adam

 

KUALA LUMPUR – Pengalaman hidup dalam persekitaran penuh jenayah mematangkan penyanyi juga komposer popular Mark Adam mengambil pendekatan bertenang biarpun menanggung kerugian ratusan ribu akibat ditipu seorang kontraktor pembinaan.

Katanya, kesukaran yang dilalui di Cebu, Filipina membuatkan dirinya memilih untuk berdamai dengan takdir apabila terpaksa mendapatkan khidmat kontraktor lain meneruskan projek pembinaan rumah mentuanya.

“Memang ramai bertanya kenapa saya tidak ambil tindakan kepada penipu tersebut. Saya tak mahu kecoh-kecoh. Perkara ini juga jadi pengajaran serta ujian yang kena saya terima.

“Saya datang dari kampung yang sangat ganas. Sejak kecil sudah berdepan kejadian ngeri termasuk nampak orang mati di depan mata. Saya sendiri nyaris tiga kali mahu dibunuh seseorang.

“Jadi sekarang saya mahu ketenangan, enggan memperbesarkan lagi isu tersebut. Biarlah hujung nanti mereka pun kena jawab di akhirat. Sekarang saya dan isteri meneruskan projek rumah itu secara beransur-ansur.

“Ada pihak yang mahu tolong. Apabila ada duit kami beli barang, kemudian mereka buat kerja binaan. Harap-harap dapat disempurnakan tahun ini,” katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Indigital Music & FYP Media baru-baru ini.

Dalam masa sama, Mark yang juga guru muzik itu turut berharap kejadian yang menimpanya tidak berulang kepada orang lain.

Menurutnya lagi, keinginan menyediakan kediaman selesa buat ibu bapa mentuanya sudah diimpikan sekian lama namun perkara itu tidak setara dengan budi baik mereka.

Mengimbas masa lalu, dedah komposer berusia 43 tahun itu, kedua-dua orang tua isterinya, Norazah Redzuan atau Ezan melayaninya dengan baik sejak mereka belum mendirikan rumah tangga lagi.

Biarpun tidak mempunyai pekerjaan dalam tempoh dua tahun tahun perkahwinan mereka, mentua memberikannya tempat berteduh selain menanggung makan minumnya tanpa sebarang syarat.

“Ibu bapa mentua tidak pernah memandang serong terhadap saya walaupun saya tiada kerja. Mereka melayani saya dengan baik malah dua minggu sebelum berkahwin saya dipelawa duduk di rumah mereka kerana tiada tempat tinggal.

“Walaupun bangun lewat, sekali pun bapa mentua tidak pernah marah. Sebaliknya, suruh saya pergi makan setiap kali bangun tidur. Selepas bergelar suami, dua tahun saya tidak bekerja kerana agensi saya bekerja ditutup.

“Sekali lagi keluarga mentua bantu dan langsung tak pernah bersungut. Mana nak cari insan sebaik mereka. Sebab itu saya mahu membalas jasa mereka dengan membina kediaman selesa.

“Walaupun ditipu kontraktor, nilai yang saya laburkan tidak setanding dengan kebaikan diberikan kepada saya selama ini,” katanya.

Terdahulu, sekitar awal tahun ini Mark meluahkan rasa terkilan selepas kontraktor yang diamanahkan membina kediaman untuk mentuanya melarikan diri hingga kerja pembinaan terbengkalai.

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

“Sarah Rasa Nak Matilah, Macam Malaikat Dah Duduk Sebelah”(Video)

Angel Dolla bercinta dengan Nadhir Nassar

Janna Nick nikahi Dini Schatzmann di Langkawi 10 Jun

Bapa sanggup putus hubungan – Mark Adam

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker