Guna Bekas Tong Sampah Letak Sos Celup Ayam Percik

Netizen ‘Kembang Tekak’ Tengok

Guna Bekas Tong Sampah Letak Sos Celup Ayam Percik

Bazar Ramadan semestinya meriah pada bulan ini dengan bermacam-macam jenis juadah yang dijual terutamanya yang sering menjadi tumpuan seperti murtabak, roti john dan ayam percik.

Namun, ayam percik yang dijual oleh salah satu peniaga di bazar Ramadan di Bayan Lepas, Pulau Pinang meraih perhatian ramai selepas ia dimuat naik oleh akaun yang mempromosikan makanan.



Menerusi video yang dikongsikan, ia mempamerkan suasana dan bagaimana ayam percik disediakan dan dimasak sebelum dijual kepada orang ramai.

Bukan saiz ayam yang menjadi tumpuan tetapi tong besar berwarna hitam digunakan peniaga tersebut untuk mengisi sos perapan ayam percik itu yang dibualkan ramai.

Kebanyakan komen daripada warganet menyentuh tentang isu kebersihan dan pemilihan tong oleh peniaga ayam percik terbabit kerana ia sinonim dengan tong sampah.

Bukan hanya itu, netizen turut mengkritik mereka kerana meletakkan tong berisi sos berkenaan betul-betul atas jalan raya tanpa alas atau diletakkan sesuatu untuk tinggikan ia.



Ada juga yang berkata tong itu tidak selamat kerana ia bukan bekas plastik yang dicipta untuk penyimpanan makanan serta mempunyai bahan kimia.

Banyak lagi bekas lain, tolonglah ye semua peniaga jaga kebersihan dan pilih bekas yang selamat untuk diletakkan makanan di dalamnya.

Guna Bekas Tong Sampah Letak Sos Celup Ayam Percik

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Yana Najib kongsi ‘surat SPRM’ mengenai Nazlan lepas semakan SRC ditolak

Rahim Maarof koma dalam ICU



Luke Shaw peluk Islam?



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker