DAP bakal singkirkan Ramasamy, kem Guan Eng mahu kuasai semula DAP P. Pinang

PETALING JAYA: “Kem Ramasamy” dalam DAP Pulau Pinang mungkin dihapuskan apabila calon untuk pilihan raya negeri dipilih nanti, kata sumber dalaman parti itu.

Antara yang mungkin digugurkan melibatkan Adun Perai P Ramasamy, yang juga timbalan ketua menteri, selain Adun Bagan Dalam Satees Muniandy, dan beberapa lagi dianggap sekutu Ramasamy.

Sumber itu mendakwa, Pengerusi DAP Lim Guan Eng menjadi watak utama menentang kem Ramasamy, dan dikatakan mahu membawa masuk “orangnya” susulan “kebimbangan keluarga Lim tidak lagi menguasai parti”.

Kepimpinan parti sejak berdekad lamanya didominasi bekas setiausaha agung, Lim Kit Siang, disusuli anaknya, Guan Eng, yang kini pengerusi DAP.

Sumber FMT yang juga bekas Ahli Parlimen, berkata wujud rancangan menggantikan mereka yang berada dalam “kem Ramasamy” dengan sekutu Guan Eng.

Antara disebut-sebut untuk dibawa masuk adalah Sundarajoo Somu, dari syarikat hartanah, Eco World Development.

FMT sedang mendapatkan maklum balas Ramasamy, Guan Eng, dan Pengerusi Pulau Pinang Chow Kon Yeow.

Semalam, Ramasamy, 74, menyatakan rasa “terkejut” dengan laporan The Star yang mendakwa beliau akan digugurkan sebagai calon, pada pilihan raya negeri.

Katanya, beliau tidak faham dari mana akhbar itu mendapat maklumat, selain DAP Pulau Pinang belum lagi menghantar senarai nama calon berpotensi kepada kepimpinan pusat parti.

Ramasamy yang juga bekas profesor sains politik berkhidmat selama tiga penggal sebagai Adun sejak 2008, tahun di mana Barisan Nasional (BN) ditumbangkan menerajui Pulau Pinang selepas 35 tahun.

Pilihan raya negeri perlu diadakan di Pulau Pinang, Selangor, dan Negeri Sembilan (negeri dikuasai Pakatan Harapan), manakala Kedah, Kelantan, dan Terengganu (dikuasai PAS).

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Saya Bukan Punca Diana Fail Cerai Terhadap Farid – Ahirine

Jangan Biarkan Mereka Menjatuhkan Maruah Jawi – Puteri Sarah

Kalau bayar fidyah tak perlu ganti puasa ke?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker