Ahli bina badan terpendek dunia kahwini wanita tinggi setara

Ahli bina badan terpendek dunia kahwini wanita tinggi setara

NEW DELHI – Seorang ahli bina badan terpendek di dunia yang berketinggian 102 sentimeter (sm) melangsungkan perkahwinan dengan pasangannya yang mempunyai ukuran tinggi 127 sm pada 13 Mac lalu, lapor portal berita MailOnline.

Pratik Vittal Mohite, 28, dikenali di seluruh dunia dan diiktiraf oleh Guinness Book of Records sebagai ahli bina badan berdaya saing terpendek di dunia. Dia telah bertanding dalam lebih 50 pertandingan dan kini bekerja sebagai jurulatih peribadi.



Dia yang berasal dari negeri Maharashtra, India dilahirkan dengan keadaan kelainan upaya dan bergelut sepanjang hidup untuk menyesuaikan dirinya. Lelaki itu pada mulanya berasa ragu-ragu sekiranya dapat mencari seseorang untuk berkongsi kehidupan dengannya.

Pada empat tahun lalu, Pratik bertemu dengan Jayaa, 22, selepas keluarga mereka mencari calon yang sepadan dengan saiz ketinggian masing-masing untuk dikahwinkan namun, dia masih belum bersedia untuk mendirikan rumah tangga ketika itu.

Bagaimanapun, pada bulan Disember tahun lalu, Pratik merasakan dia sudah bersedia untuk berkahwin, menyebabkan ibu bapanya mengatur satu pertemuan antaranya dengan Jayaa.

Kedua-dua mereka mula menghantar pesanan ringkas setiap hari sehingga akhirnya bersetuju untuk mengikat tali pertunangan.



“Saya tahu Jayaa adalah orangnya. Bukan sahaja ketinggian dia hampir sama dengan saya, kami banyak ketawa dan mempunyai selera humor yang sama,” katanya.

Pasangan itu berkahwin pada 13 Mac lalu dengan disertai oleh ahli keluarga dan rakan-rakan terdekat.

Pratik, yang mempunyai lebih 200,000 pengikut di laman Instagram termasuk penyanyi terkenal Amerika Syarikat, Snoop Dogg sering didekati oleh jenama-jenama besar bagi menjalin kerjasama dan tajaan. K Online

Ahli bina badan terpendek dunia kahwini wanita tinggi setara



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Donald Trump bakal ditangkap esok



Mahathir tuduh kerajaan Anwar diktator

Saingan naib presiden Umno, hanya beza 6,000 undi



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker