Zahid dakwa ‘faham’ jelas signal rakyat dalam PRN yang lalu

“Jangan nak perasan (kononnya) ada orang tawarkan sertai Kerajaan Perpaduan,” kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kepada Tan Sri Abdul Hadi Awang.

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi berkata Kerajaan Perpaduan memahami serta menerima isyarat yang dihantar rakyat dalam enam pilihan raya negeri (PRN) bulan lalu.

Menurut Presiden Umno itu isyarat yang diberikan rakyat itu akan diterjemahkan dalam bentuk tindakan untuk memperbetulkan ‘kesilapan lalu’.

Bagaimanapun Ahmad Zahid tidak menghuraikan lebih lanjut kesilapan yang dimaksudkannya.

“Kita mahu betulkan setiap kesilapan yang lalu kerana mungkin ada rasa tak puas hati atau terkilan ataupun mungkin jauh hati. Ya, itu hal yang lalu.

“Tetapi kami telah dapat mesej yang jelas, kami telah dapat signal yang jelas, kita lupakanlah cerita dua, tiga minggu lalu, yang kita nak hadapi ini ialah 9 haribulan (Sept) ini.

“Insya-Allah signal ini kami fahami, Insya-Allah signal ini kami akan terjemahkan dalam bentuk tindakan di mana kerajaan negeri dan kerajaan Pusat telah dapat mesej itu, telah dapat signal itu dan Insya-Allah perubahan-perubahan pasti akan dilakukan,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Penutup Sentuhan Kasih Desa di Sungai Abong di Muar, hari ini.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid yang juga ahli Parlimen Bagan Datoh mengakui bahawa era di mana kerajaan berasa sentiasa “betul dan tahu semua” telah berlalu.

“Kami harus melihat mana-mana sistem yang kurang betul, insya-Allah kami berjanji akan betulkan.

“Mana-mana yang kami rasakan dulu kami tahu semua, bagi maklum balas kami abaikan, kami harus memperakukan bahawa anak-anak muda telah memberikan signal yang betul, maka kita ambil maklum balas itu,” katanya.

Pada enam PRN lalu, gabungan itu tewas teruk di tiga negeri yang lain iaitu Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Meskipun BN-PH dapat mempertahankan tiga negeri iaitu di Selangor, Pulau Pinang dan Negeri Sembilan, namun PN berjaya menambahkan beberapa kerusi di negeri-negeri berkenaan.

PRK Parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram pada 9 September ini diadakan berikutan kematian penyandang kedua-dua kerusi berkenaan, iaitu Allahyarham Salahuddin Ayub pada 23 Julai lalu.

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

GV10, gegar segala gegar

Jangan tayang suami kalau takut disondol – Che Ta

Saya bukan orang ketiga antara Nafiez dan Fify – Neera

Saya Anak Malaysia lagu wajib Hari Kebangsaan

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker