Pemimpin belot tak mustahil khianati pengundi – Saarani

#PRU15

Pemimpin belot tak mustahil khianati pengundi – Saarani

Menteri Besar Perak Saarani Mohamad berkata pemimpin yang belot terhadap partinya tidak mustahil akan mengkhianati pengundi dan rakyat yang memilihnya.

Saarani yang kekal bertanding di DUN Kota Tampan buat penggal kelima merujuk kepada calon PN Parlimen Larut Hamzah Zainudin yang melompat ke Bersatu selepas menang di kerusi itu atas tiket BN pada PRU14.

“Dalam PRU14, dalam kertas undi bukan ada gambar Hamzah Zainudin, orang bukan undi Hamzah tetapi undi BN. Calon itu hanya wakil saja.

“Jadi bila dia menang, dia telah mengkhianati kepercayaan pengundi, pengundi undi dacing (lambang BN) bukan kerana dia,” katanya kepada media selepas melawat tiga DUN di bawah Parlimen Larut – Batu Kurau, Kubu Gajah dan Selama.

Katanya, Hamzah jelas telah mengkhianati mandat yang telah diberikan pengundi kepadanya.

“Mereka undi dacing dan harap wakil rakyat itu ikutlah (parti) tetapi oleh kerana wakil rakyat itu lupa diri yang dia wakil BN, sampai hati dia mengkhianati kita dan melompat parti.

“Kalau seorang pemimpin, seorang wakil rakyat boleh mengkhianati partinya, tak mustahil dia boleh mengkhianati rakyatnya,” katanya.

Sorakan katak, parti katak dan pengkhianat dilaungkan terhadap Hamzah ketika beliau selesai menyerahkan borang pencalonan di pusat penamaan calon Parlimen Larut semalam.

Bagaimanapun, setiausaha agung Bersatu itu ketika ditemui berkata sorakan “katak” dilemparkan kepadanya langsung tidak memberi makna kerana pengundi tempatan lebih mengetahui apa yang telah dilakukannya di kawasan itu. FMT

Pemimpin belot tak mustahil khianati pengundi – Saarani


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Myvi diterbalik kerana mengejek,langgar penghantar makanan (Video)

“Are You F*ck….” – Tular Video Calon MUDA Kepala Batas Mencarut Ketika Berucap (Video)

Anak belasah ibu kerana tak kemas rumah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker