Nga bengang Warisan kacau di Perak

#PRU15

Nga bengang Warisan kacau di Perak

Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming mendakwa kehadiran Warisan bertanding di kerusi yang dipertahankan Pakatan Harapan (PH) di Perak adalah dengan niat untuk memecah undi sahaja.

“Niatnya begitu jelas hanya datang untuk pecah undi. Untuk membantu siapa?..tetapi usaha licik ini pengundi dah boleh baca,” katanya pada sidang media selepas pelancaran bilik gerakan PH di Kampar.



Nga berkata, perkara itu boleh dilihat apabila parti berasal dari Sabah itu hanya meletakkan calon di 26 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sahaja di mana tindakan itu tidak akan mengubah struktur pentadbiran kerajaan negeri akan datang.

“Parti Warisan di Sabah sendiri pun tak dapat jaga dan sekarang ini sekiranya dia benar berhasrat untuk tubuh kerajaan tetapi jumlah kerusi bertanding hanya 26 sahaja yang lebih pelik bin ajaib adalah semua kerusi yang disasarkan adalah yang telah dimenangi PH,” katanya.

Mengulas lanjut, Nga berkata jika PH berjaya membentuk kerajaan, itulah perkara utama yang akan disyorkan kepada DUN Perak agar meluluskan undang-undang anti lompat parti sebagai tanda menghormati mandat rakyat.

Katanya, selain yakin dengan kesetiaan calon yang dipertandingkan, beliau berkata DAP bagaimanapun tetap tegas berhubung isu pengkhianatan dalam parti.



“Saya yakin yang boleh dipilih sebagai calon tidak akan lompat parti, bagi kita senang, siapa lompat dia dianggap hilang keahlian, dia bukan lagi ahli DAP,” tambahnya. FMT

Nga bengang Warisan kacau di Perak


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Myvi diterbalik kerana mengejek,langgar penghantar makanan (Video)

“Are You F*ck….” – Tular Video Calon MUDA Kepala Batas Mencarut Ketika Berucap (Video)



Anak belasah ibu kerana tak kemas rumah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker