Tajuddin kata UMNO Pasir Salak tetap mahu beliau bertanding PRU-15

IPOH – Ketua UMNO Bahagian Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mengesahkan majoriti ahli parti bahagian tersebut mahu beliau bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) akan datang.

Tajuddin yang juga penyandang kerusi Parlimen Pasir Salak berkata, perkara berkenaan turut mendapat sokongan majoriti besar ahli-ahli cawangan Bahagian Pasir Salak.

“Pasir Salak 100 peratus sokong saya sebagai Ahli Parlimen dan jawatankuasa bahagian mencalonkan nama saya di mana cawangan-cawangan juga menyokong dengan majoriti besar masih sokong saya menjadi ahli parlimen.

“Saya tidak mahu dikatakan masuk bakul angkat sendiri tetapi anda boleh menilai dengan fakta di mana kelemahan saya sebagai ketua bahagian selama ini,” katanya kepada pemberita ketika sesi beramah mesra bersama media di Hotel Impiana di sini hari ini.

Menurut Tajuddin meskipun beliau digugurkan daripada jawatan anggota Majlis Kerja Tertinggi (MKT) sebelum ini, ia tidak menghalang ahli UMNO Bahagian Pasir Salak untuk mencalonkan beliau bertanding sebagai Ahli Parlimen sepenggal lagi.

“Gugur tidak ada masalah, saya vokal (kuat) sangat dan tidak disenangi dan digugurkan tetapi tiada masalah saya tidak kecewa dan saya masih dengan UMNO kerja keras jaga bahagian saya.

“Jangan lupa semak rekod saya 50 tahun dalam UMNO kerana tidak ramai tahu rekod karier politik saya dan kalau tahu anda akan punya persepsi berbeza.

“Pimpinan saya sebagai ketua bahagian solid tidak berpecah dan ada anda dengar kami berpecah? Tiada sebab kami bersatu dan untuk pengetahuan semua pecalonan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kampung Gajah dan Sungai Manik 100 peratus tiada pertikaian,” katanya.

Tajuddin turut mengesahkan Ketua Wanita UMNO Negeri Perak, Datuk Dr. Wan Noorashikin Wan Nordin dicalonkan UMNO bahagian untuk kekal bertanding merebut kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kampung Gajah pada PRU -15.

Katanya, Timbalan Ketua UMNO bahagian, Khairul Azwan Harun juga turut dicalonkan oleh UMNO bahagian untuk bertanding di kerusi DUN Sungai Manik.

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Longgok rumput depan rumah jiran, dua lelaki bergaduh sehingga berdarah [VIDEO]

Tunggu Kat Akhirat Fun Ke Tak – Izara Aishah

Gol berkelas dunia Luqman [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker