Kes dera madrasah: Polis selesai panggil saksi, keputusan Isnin ini

PETALING JAYA – Polis Shah Alam mengesahkan pihaknya menerima laporan daripada seorang wanita berhubung dakwaan anaknya didera ala militan di sebuah madrasah di daerah itu pada 20 Ogos lalu.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd. Iqbal Ibrahim berkata, bertindak atas laporan dibuat, pihaknya memanggil kesemua pihak yang terlibat termasuk saksi kes tersebut bagi membantu siasatan.

“Siasatan penuh berhubung kes ini akan diumumkan pada Isnin ini. Setakat ini, polis sudah memanggil pihak yang terlibat temasuklah penghuni madrasah untuk memberi keterangan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.



Sementara itu, dalam sidang akhbar berasingan, mangsa yang mahu dikenali sebagai Hariz, 20, mendakwa, dia memasuki madrasah tersebut pada April lalu untuk menjalani rawatan kerana mengalami gangguan.

“Pada mulanya memang terdapat ilmu agama yang diterapkan kepada penghuni seperti solat berjemaah dan zikir.

“Namun tidak lama kemudian pihak madrasah bertindak kasar terhadap saya tanpa sebab dengan meletakkan saya di sebuah bilik seperti penjara hampir sebulan,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini..

Pemuda itu mendakwa beberapa penghuni lain turut menjadi mangsa pihak pengurusan madrasah tersebut.



Dalam pada itu, pihak madrasah terbabit dalam satu kenyataan menafikan dakwaan berlakunya kes penderaan ke atasnya penghuninya selain menyokong aktiviti militan.

“Selain menekankan ilmu agama, madrasah ini turut melaksanakan program pemulihan dan perlindungan, terhadap individu yang terbabit dengan penyalahgunaan dadah serta masalah sosial,” katanya. – KOSMO! ONLINE

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392



Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Longgok rumput depan rumah jiran, dua lelaki bergaduh sehingga berdarah [VIDEO]



Tunggu Kat Akhirat Fun Ke Tak – Izara Aishah

Gol berkelas dunia Luqman [VIDEO]



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker