PH, BN sepakat penyandang kekal tanding PRN

PH, BN sepakat penyandang kekal tanding PRN

Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) bersetuju parti yang menang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada PRU14, kekal bertanding di kerusi itu pada PRN.

Ketua Setiausaha PH, Saifuddin Nasution Ismail, berkata persetujuan itu antara parameter dicapai kedua-dua gabungan sebelum proses agihan kerusi melibatkan enam negeri dimuktamadkan.



“Perbincangan pusingan pertama sudah dibuat, perbincangan itu bersetuju beberapa parameter yang saya telah umum itu kekal.

“Kita masih ada masa lagi, yang penting kita telah bersetuju dengan parameter ‘incumbency’ (penyandang), itu contoh. Sebelum penamaan calon kita selesai,” katanya kepada pemberita pada majlis di Bayan Baru.

Beliau berkata, proses perundingan kerusi di enam negeri melibatkan Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Negeri Sembilan, Kelantan, dan Terengganu sedang berjalan ataupun akan sudah dijadualkan.

Katanya, jika terdapat sebarang isu seperti permintaan mana-mana pihak menambah kerusi yang akan ditandingi, ia perlu diselesaikan di peringkat negeri.



“Kalau tak selesai akan diserah kepada pimpinan pusat untuk selesaikan,” katanya. FMT

PH, BN sepakat penyandang kekal tanding PRN

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Yana Najib kongsi ‘surat SPRM’ mengenai Nazlan lepas semakan SRC ditolak

Rahim Maarof koma dalam ICU



Luke Shaw peluk Islam?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker