Ahli UMNO pro Najib dakwa mahu sokong PN dalam PRN

Penyokong-penyokong Datuk Seri Najib Tun Razak didakwa bakal mengalih sokongan kepada Perikatan Nasional (PN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) tidak lama lagi jika keadilan untuk bekas Perdana Menteri itu tidak ditegakkan.

Pengerusi Pertubuhan Jalinan Perpaduan Negara Malaysia, Syed Muhammad Imran Syed Abdul Aziz berkata, pihaknya kecewa keadilan untuk Najib yang dimohon kepada Kerajaan Madani sehingga sekarang tidak dipedulikan.

Beliau yang juga Ketua Cawangan UMNO Kampung Melayu Batu Caves Selatan mendakwa, beliau dan beberapa ahli UMNO lain sudah hilang kepercayaan terhadap Presiden dan ketua-ketua bahagian kerana tidak ‘berdiri’ untuk menegakkan keadilan kepada Najib.



TANGKAP layar video TikTok Syed Muhammad Imran Syed Abdul Aziz.

“Saya memberi semboyan seluruh penyokong ‘bossku’, akan sokong PN pada PRN akan datang.

“Ketua-ketua bahagian UMNO sepatutnya perlu berdiri tegak, tetapi kamu tak buat. Kami hilang kepercayaan, ulasan tentang anak Najib yang beritahu perlu menyokong Kerajaan Perpaduan tidak tepat sama sekali.

“Tidak pernah Najib beritahu kita perlu sokong Kerajaan Perpaduan jika keadilan tidak ditegakkan. Ini jelas jika keadilan tidak ditegakkan, kita sokong PN,” katanya dalam rakaman video melalui TikTok.

Sebelum ini, Ketua UMNO Bahagian Langkawi yang juga anak Najib, Datuk Mohd. Nazifuddin memberitahu, sokongan umum dan akar umbi terhadap bapanya adalah besar dan mungkin melebihi sokongan kepada parti UMNO sendiri.



Dalam situasi itu, beliau menjangkakan, ada sebilangan penyokong bekas Perdana Menteri itu yang tidak keluar mengundi ataupun memberikan undi kepada pihak lawan pada PRN.

Katanya, ia sekali gus mempunyai kesan yang mungkin signifikan dari segi sokongan orang Melayu kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN)

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pelawak wanita ‘bersuamikan’ Pengkid

Suami mati baru berkabung masa iddah – Puteri Sarah



Kalau kurus tiada bontot, suami tak suka – Almy Nadia

Sajat kau tayanglah body macam mana pun, kau tetap lelaki



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker