Najib cabar Rafizi, “..buatlah laporan polis tak takut pun..”

PETALING JAYA: Najib Razak mencabar ahli PKR membuat laporan polis terhadapnya setiap kali beliau didakwa berbohong di media sosial dan berkata, beliau tidak sesekali takut.

Ketika menepis dakwaan bahawa beliau telah berbohong, bekas perdana menteri itu berkata, apa yang ditulisnya di Facebook adalah berdasarkan fakta dan ada asas kepada apa yang beliau katakan.

Beliau juga berkata, pembohongan di media sosial bukanlah satu jenayah melainkan ia menghasut rakyat untuk turun ke jalan raya.

Dan jika pembohongan sebenarnya satu jenayah, Timbalan presiden PKR Rafizi Ramli, dakwanya, sudah 10 tahun meringkuk dalam penjara.

“Buatlah ramai-ramai polis report. Saya tak pernah takut sebab saya tak tipu macam kamu,” katanya di Facebook.

Najib juga menyifatkan Rafizi sebagai pengecut berikutan bekas ahli parlimen Pandan ‘menghilangkan diri’ selama dua tahun daripada politik sebelum membuat penampilan semula.

Awal hari ini, Rafizi dalam ucapan sulungnya sebagai orang nombor dua parti, menyeru ahli di seluruh negara untuk membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Pekan itu, setiap kali beliau membuat kenyataan untuk mengelirukan rakyat.

Rafizi, juga melabel Najib sebagai pengecut, menurut New Straits Times.

Baru-baru ini Rafizi berkata, beliau bercadang untuk membuat laporan polis terhadap Najib kerana kecuaiannya semasa memerintah, menyebabkan harta kerajaan seperti Petronas terdedah kepada rampasan.

Beliau berkata demikian berikutan laporan bahawa waris Sultan Sulu telah mendapat perintah rampasan terhadap dua anak syarikat Petronas yang berdaftar di Luxembourg selepas Malaysia diarah membayar sekurang-kurangnya RM62.59 bilion kerana menyerahkan kedaulatan ke atas Sabah.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tangkapan ikan gergasi ‘oarfish’ cetus kepercayaan gempa dahsyat bakal menyusul

Ambulans terbalik dilanggar jururawat

PH silap besar bila iktiraf tuntutan Sulu – Najib

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker