Tajuddin jaja cerita lapuk bila hilang jawatan – Razlan

Tajuddin jaja cerita lapuk bila hilang jawatan – Razlan

Seorang ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno menyifatkan pendedahan Tajuddin Abdul Rahman berhubung akuan berkanun (SD) menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri sebagai “cerita lapuk”.

Razlan Muhammad Rafi berkata, apa yang dikatakan Ahli Parlimen Pasir Salak itu merupakan “benda sama” yang pernah didedahkan bekas setiausaha agung parti, Annuar Musa.



Beliau berkata, pendedahan seperti itu langsung tidak melemahkan Umno dan ia telah dibuktikan menerusi pilihan raya negeri (PRN) di Melaka dan Johor, walaupun isu sama dimainkan sebelum ini.

“Cakap orang hilang jawatan ini memang banyak benda dia boleh bercakap, tetapi Umno sebenarnya tetap bersatu. Kalau nak ikutkan cerita itu pun sudah lapuk, terlampau lama, selepas cerita itu kita menikmati banyak kejayaan PRK, PRN, Umno kena ke hadapan…jadi perkara picisan tak perlu dilayan.

“Kita hadapi benda sama yang dibawa Annuar Musa dulu, jadi Umno terus bergerak ia tak jejaskan parti dan mengelirukan ahli, buktinya Umno berjaya memenangi pelbagai pilihan raya walaupun pendedahan dibuat (Umno sokong Anwar jadi PM),” katanya kepada FMT dengan memberi contoh isu sama didedahkan Annuar pada Jan tahun lalu.

Beliau mengulas pendedahan Tajuddin yang juga bekas ahli MKT, bahawa beliau saksi Umno menghantar SD menyokong Anwar sebagai perdana menteri kepada Agong.



Pada sidang media yang diadakan di sebuah hotel, Tajuddin berkata, SD yang diuar-uarkan itu memang wujud meski pun pemimpin Umno melaungkan “No DAP, No Anwar”.

Beliau turut mendakwa sebelum ini hampir 130 ketua bahagian Umno mahu presiden parti, Ahmad Zahid Hamidi berundur.

Tajuddin juga mendesak Zahid menyerahkan tampuk kepimpinan parti kepada Ismail Sabri Yaakob apabila mendakwa presidennya itu tidak mampu menjaga Umno ketika berdepan kes mahkamah.

Mengulas desakan Tajuddin supaya Zahid melepaskan jawatan presiden kepada Ismail, Razlan berkata, Umno mempunyai perlembagaan dan berdasarkan kedudukan dalam parti, timbalan presiden akan mengalas jawatan itu, bukannya Ismail.



“Beliau cadang lantik Ismail, bukan kita tak setuju tetapi kena tahu Umno ini parti ada perlembagaan, kalau pemimpin nombor satu tidak ada ia akan digalas pemimpin nombor dua, timbalan presiden. Saya tak faham apa tujuan beliau bangkitkan perkara itu,” katanya.

Beliau berkata, Tajuddin sebagai orang lama yang menikmati kejayaan dalam politik patut melihat jasa parti kepadanya.

“Jadi, kembalilah kepada asas kesatuan parti dan kita nak menang PRU sepatutnya mereka kena tunjuk contoh baik taat kepada parti,” katanya. FMT

Tajuddin jaja cerita lapuk bila hilang jawatan – Razlan




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Nabila Huda tinggalkan Melodi



Mat Kilau : Syamsul Yusof beri amaran

Elaun RM4,733 tak cukup



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker