Pengantin baharu maut jatuh dari ‘buggy’ golf semasa bulan madu

SYDNEY – Seorang pengantin baharu menemui ajal selepas terjatuh dari kenderaan ‘buggy’ yang digunakan pemain golf semasa percutian bulan madunya, lapor laman Newsweek, semalam.

Mangsa yang dikenali sebagai Maria Morgan baru sahaja melangsungkan perkahwinan dengan suami, Robbie Morgan, 10 hari sebelum insiden tersebut.

Robbie menyewa ‘buggy’ untuk bersiar-siar di sekitar pusat peranginan, Pulau Hamilton sebelum kenderaan tersebut terbalik ketika lelaki itu cuba membuat pusingan-u.

Dia tidak mengalami sebarang kecederaan, namun Maria dilaporkan meninggal dunia di lokasi kejadian meskipun diberi bantuan pernafasan oleh pasukan paramedik.

Wakil Polis Queensland, Inspekator Anthony Cowan menyifatkan kematian itu sebagai kemalangan jalan raya dan tiada tanda-tanda pemanduan berbahaya atau memandu di bawah pengaruh alkohol.

“Ia adalah satu kemalangan tragis melibatkan kenderaan sukan golf.

“Mungkin terdapat faktor kurang pengalaman untuk memandu jenis kenderaan itu. Semasa membelok, pemandu gagal mengawal ‘buggy’ lantas mangsa terjatuh lalu mengalami kecederaan di kepala yang mengancam nyawa,” kata Cowan.

Pemangku Pengarah Perkhidmatan Ambulans Queensland, Graeme McIntyre berkata, Maria mengalami serangan jantung akibat kemalangan tersebut dan tidak bertindak balas terhadap bantuan pernafasan mulut ke mulut yang dilakukan selama 35 minit.

Pihak pengurusan Pulau Hamilton mengesahkan tragedi itu dalam satu kenyataan.

“Kami mengucapkan takziah kepada keluarga dan rakan-rakan mangsa yang terlibat dalam insiden tragis ini.

“‘Buggy’ golf sepatutnya dikendalikan mengikut peraturan dan keperluan Queensland Road di Pulau Hamilton.

“Keutamaan tertinggi kami ialah keselamatan dan kesejahteraan tetamu, penduduk. Kakitangan kami bekerjasama rapat dengan Polis Queensland untuk menyiasat kejadian itu,” tulis kenyataan itu.

Pihak pengurusan turut mendedahkan bahawa Maria tidak memakai tali pinggang keledar ketika kemalangan itu berlaku. – Agensi

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Syamsul Yusof, Ira Kazar dah bertunang?

Kerajaan Pas Kelantan zalim roboh rumah penduduk – Ibrahim

Mahathir Mahu Malaysia Tuntut Balik Singapura Dan Kepulauan Riau

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker