Ustaz Kazim dedahkan beliau diserang penyakit misteri

 

PETALING JAYA: Penceramah bebas, Datuk Kazim Elias melalui detik-detik penuh mencabar selepas diserang ‘penyakit misteri’.

Dalam hantaran terbaharu di Facebook, beliau berkata: “Selama ini saya simpan keadaan diri saya tetapi selepas berusaha mendapat rawatan moden dan tradisional selama lapan bulan ini, saya rasa saya tak boleh lagi sembunyi daripada orang ramai”.

Beliau kemudiannya menulis: “Ini (gambar) keadaan muka saya sekarang dan selama ini saya sembunyikan mellaui tampalan apabila muncul di khalayak. Bukan hanya di muka malah seluruh badan”.

Menurutnya, ia boleh jadi luka dengan sendiri sehingga mengeluarkan darah.

“Saya tak boleh siarkan keadaan yang lain kerana saya malu, saya rasa rendah diri sangat-sangat. Sebab itu saya siarkan lengang petang tadi (semalam), sebagai kiasan pada badan saya.

“Saya perlukan pertolongan untuk sesiapa, baik doktor atau daripada perubatan alternatif untuk merawat saya. Sakit gatal, gelisah, pedih dan pelbagai perasaan saya selama ini tak boleh lagi saya sorok

“Saya tidak boleh tidur seharian sejak berbulan yang lepas. Saya bimbang dengan keadaan saya ini akan menghilangkan saya dari dunia dakwah saya,” katanya.

Dalam hantaran itu, Ustaz Kazim memberitahu, walaupun sakit, beliau tetap terima semua jemputan ceramah dan program.

“Kadang-kadang saya masuk dan keluar dari tempat ceramah dengan tergesa-gesa kerana tak dapat menahan kepedihan dan kesakitan yang ditanggung.

“Walau kadang-kadang dilabel sombong kerana tak beramah mesra dengan pendengar seperti dulu-dulu, tetapi tetap saya tabahkan hati sebab saya tahu orang ramai tidak tahu keadaan sebenar saya,” katanya.

Beliau kemudiannya mengucapkan terima kasih kepada yang menawarkan bantuan dan nasihat kesihatan kepadanya.

“Saya dag berusaha berubat di banyak tempat tetapi belum diberi keizinan oleh Allah. Mungkin ada dalam kalangan tuan, puan yang boleh membantu saya, maka dengan itu saya siarkan gambar lengan effect (kesan) khas itu sebagai kiasan. Saya juga memohon maaf jika selama ini perkataan dan tingkah laku saya menggores hati anda,” katanya.

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan

Gambar MK K-Clique berkahwin cetus huru-hara

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker