Honda BR-V perkenal dua warna baharu

Honda BR-V perkenal dua warna baharu

Honda Malaysia mengumumkan dua baharu warna, Metalik Merah Bernyala (Ignite Red Metallic) dan Metalik Kelabu Meteoroid (Meteoroid Gray Metallic), untuk model Bold Runabout Vehicle atau BR-V.

Pilihan warna baharu akan menggantikan warna metalik sedia ada iaitu Passion Red Pearl dan Modern Steel.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, Honda Malaysia telah memperkenalkan warna Ignite Red Metallic dan Meteoroid Grey Metallic dalam barisan hatchback dan sedan, iaitu City Hatchback, City, dan Civic, manakala Accord turut menawarkan warna Meteoroid Grey Metallic.

Menurut beliau, warna-warna ini telah mendapat sambutan yang baik daripada pasaran.

”Memandangkan penerimaan yang baik, kami terus mengembangkan warna baharu kepada Crossover tujuh tempat duduk sepenuhnya, BR-V.

“Merah Menyala Metallic meningkatkan lagi daya tarikan dan penampilan berani BR-V, manakala Meteoroid Grey Metallic meningkatkan rupa lasaknya,” ujarnya.

Sejak dilancarkan pada Jun 2020, model BR-V telah terjual lebih daripada 5,700 unit pada April 2022.

Prestasi jualan yang memberangsangkan itu adalah disebabkan oleh keseluruhan reka bentuk yang memenuhi keperluan pelanggan untuk 7 Tempat Duduk dengan reka bentuk SUV yang bergaya, pemanduan yang menarik prestasi dan serba boleh yang luar biasa.

BR-V dikuasakan oleh enjin 1.5L SOHC i-VTEC yang terkemuka di dalam kelasnya ditambah dengan Transmisi Pembolehubah Berterusan (CVT) yang menjana output kuasa maksimum 120PS.

Menambah pengalaman pemanduan yang menggembirakan dan menarik dalam BR-V ialah Paddle Shift, iaitu tersedia dalam varian V.

Pemilik BR-V juga kagum dengan fleksibiliti yang sangat baik dan keluasan kereta yang boleh mudah membawa barang atau barang besar untuk seisi keluarga kerana ia dilengkapi dengan 223 liter bagasi ruang apabila semua tempat duduk tersedia.

Konfigurasi berbilang membolehkan pemilik memaksimumkan ruang kargo mengikut keperluan melalui One Touch Tilt & Tumble 60:40 di baris kedua dan 50:50 Tilt & Full Tumble di baris ketiga, mengembangkan ruang bagasi kepada 539 liter apabila tempat duduk baris ketiga dilipat ke bawah.

BR-V juga dilengkapi dengan banyak ciri nilai tambah seperti Tweeter Speaker, Cargo Penapis Cahaya dan Kabin. Selain itu, keseronokan dan keseronokan dalam kabin varian V ditingkatkan dengan Audio Paparan 7-inci dan reka bentuk dalaman bergaya yang menampilkan tempat duduk kulit dan tombol gear dengan Kemasan Merah.

Untuk memberikan lebih keselesaan dan kemudahan kepada semua BR-V pemilik, Honda Malaysia telah menyediakan Penyaman Udara Auto, Smart Entry dan Push Start Button sebagai ciri standard pada semua varian. Aw

Honda BR-V perkenal dua warna baharu


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Intan Najuwa calon menantu ‘limited edition’

Janna Nick persetan netizen

Mimy Fly terkilan teman lelaki dipanggil negro

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker