Amaran hujan dan ribut bagi 8 negeri serta Labuan petang ini

Amaran hujan dan ribut bagi 8 negeri serta Labuan petang ini

Jabatan Meteorologi (MetMalaysia) mengeluarkan amaran ribut petir, hujan lebat dan angin kencang di lapan negeri serta wilayah Labuan pada petang ini.

MetMalaysia dalam kenyataan di Facebook berkata, cuaca buruk dijangka berlaku di beberapa kawasan di Kedah, Perak, Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor, Sarawak dan Sabah serta Labuan sehingga 6 petang nanti.

“Di Kedah melibatkan Langkawi dan Baling; Perak (Larut, Matang Dan Selama, Hulu Perak, Kuala Kangsar, Manjung, Kinta, Perak Tengah, Kampar, Bagan Datuk dan Hilir Perak); Kelantan (Jeli); Terengganu (Besut dan Setiu) dan Pahang (Tanah Tinggi Cameron, Lipis, Jerantut, Bentong, Temerloh, Maran, Kuantan, Pekan dan Rompin).

“Sementara di Johor (Mersing dan Kota Tinggi); Sarawak (Kuching, Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei, Meradong, Sibu dan Selangau, Mukah, Miri, Marudi dan Limbang; Sabah (Sipitang, Tenom, Kuala Penyu, Beaufort, Keningau,Tambunan, Papar, Penampang, Kota Kinabalu, Tuaran, Ranau dan Kota Belud, Tawau, Kunak, Lahad Datu, Sandakan dan Kudat serta Labuan,” katanya.

Amaran berkenaan dikeluarkan susulan terdapat tanda-tanda menunjukkan ribut petir dengan intensiti hujan melebihi 20 mm/jam yang hampir atau dijangka berlaku melebihi sejam, menurut MetMalaysia. FMT

Amaran hujan dan ribut bagi 8 negeri serta Labuan petang ini


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


‘DINA’, ‘MIRA’ dan ‘J3H3’ disita

Misteri duit syiling timbul di permukaan tanah

Hilang ibu bapa berselang 12 jam di Aidilfitri

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker