Putra Perhalusi Gabungan Amanah Merdeka Rakyat

Putra Perhalusi Gabungan Amanah Merdeka Rakyat

TUMPAT: Parti Bumiputra Perkasa Malaysia (Putra) akan memperhalusi matlamat, naratif dan juga ahli Angkatan Amanah Merdeka Rakyat Kelantan sebelum memberikan persetujuan menyertai gabungan yang baharu dibentuk dan dikepalai oleh Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali, bagaimanapun berkata, Putra menolak gabungan itu sekiranya ia turut disertai oleh parti DAP.

Bagi Ibrahim, DAP tiada tempat di hati rakyat Kelantan.

“Bukan soal jemputan rasmi atau tak rasmi, tidak menjadi soal, yang kita nak tengok apabila dijemput kita nak perhalusi apa yang saya sebut tadi nak teliti, parti mana terlibat, apa piagam, naratif kepimpinannya, konsepnya.

“Putra tidak mahu rumah siap, pahat berbunyi, esok nanti bergaduh. Sebab saya nak ingatkan kalau kita tubuh pakatan seumpama ini kita menang, esok dia keluar runtuhlah kerajaan.

“Sebab itu kerjasama perlu diikat dengan mutlak,” katanya.

Tambah Ibrahim lagi, jika matlamat penubuhan Angkatan Amanah Merdeka Rakyat Kelantan semata-mata untuk menjatuhkan Pas Kelantan tanpa pengisian, ianya tidak mencapai matlamat sebenar penubuhan sesebuah gabungan.

Katanya ada pihak yang mempelawa Putra menyertai gabungan berkenaan selain parti Pejuang, PKR, DAP dan juga Amanah yang menggontai gabungan itu.

Mengulas lanjut, Ibrahim berkata, Putra ingin medapatkan maklumat lanjut berhubung gabungan itu, membabitkan parti yang terlibat, barisan kepimpinan, hala tuju, piagam gabungan dan sebagainya.

Ibrahim berkata, beliau secara peribadi tidak mengetahui sebab tindakan yang dibuat oleh Tengku Razaleigh, namun beliau kagum langkah berkenaan.

Angkatan Amanah Merdeka Rakyat Kelantan dilihat sebagai kerjasama politik yang memerlukan satu ikatan kukuh untuk mencapai matlamat mereka.

Sebelum ini Tengku Razaleigh menubuh dan mengepalai gabungan rentas parti itu dengan tujuan menumbangkan kerajaan pimpinan Pas Kelantan pada Pilihan Raya Umum akan datang.-AA

Putra Perhalusi Gabungan Amanah Merdeka Rakyat

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Drama Raya PETRONAS 366 gambaran ketabahan rakyat Malaysia (Video)

Dituduh memondan, Aliff Syukri nak saman pula

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker