Cuba Resepi Ini..Gerenti Sedap Dan Menyelerakan Di Bulan Ramadan Demi Kesihatan Usus

Cuba Resepi Ini..Gerenti Sedap Dan Menyelerakan Di Bulan Ramadan Demi Kesihatan Usus

Bulan Ramadan yang ditunggu-tunggu sudah pun tiba, mesti ramai yang dah start cari resepi untuk sahur dan berbuka puasa ketika ini

Kena la sediakan hidangan yang lazat dan berkhasiat, baru seronok berpuasa!

Pada bulan Ramadan, kita akan menahan lapar dan dahaga sepanjang hari. Paling penting, anda jangan gelojoh semasa sahur dan buka puasa tau. Lagipun, usus yang sihat adalah asas tubuh yang sihat.

Jadi, apa benda penting yang anda perlukan di bulan puasa sebenarnya?

Amalkan minuman susu kultur Calpis untuk sistem penghadaman yang sihat!

Penting tau! Anda kena pilih makanan yang sesuai pada bulan Ramadan, baru lah kekal cergas sepanjang tempoh berpuasa. Sekiranya anda nakkan sistem penghadaman yang lebih teratur dan sihat serta perut yang sentiasa selesa di bulan puasa, boleh lah cuba amalkan Calpis ini.

Sebenarnya dalam badan kita memerlukan beberapa bakteria baik untuk memastikan tubuh kita berfungsi dengan sempurna.  Lactobacillus adalah antara bakteria baik yang bekerja dalam badan kita, dan Calpis adalah minuman yang telah dikultur dengan bakteria baik ini!

Bayangkan anda harus bekerja seharian di bulan puasa, tiba-tiba rasa perut tak selesa. Mungkin disebabkan terlupa sahur atau makan terlalu laju sewaktu berbuka. Calpis inilah yang jadi penyelamat untuk lalui hari anda dengan seronok dan selesa!

Anda boleh minum Calpis ini semasa sahur atau selepas berbuka puasa. Minuman susu kultur ini akan bantu mencerna makanan yang anda makan. Bagus kan?

Kali ini kami nak kongsikan perkara menarik tentang Calpis yang ramai tak tahu. Memang surprise gila lah!

Calpis boleh digabungkan dalam resepi, padanan padu yang penuh khasiat!

Ramai yang menganggap Calpis ini untuk diminum secara terus je. Sebenarnya anda boleh gunakan kreativiti untuk jadikan Calpis ini sebagai hidangan terbaik di bulan puasa dan juga raya. Macam-macam jenis resepi yang anda boleh cuba dengan Calpis!

Jom cuba resepi bersama Calpis sebagai hidangan kreatif di bulan puasa dan raya!



Setiap kali bulan puasa dan raya, minuman seperti jus tembikai, sirap bandung, oren dan sebagainya selalu jadi pilihan. Apa kata kalau anda cuba beberapa resepi dengan menggunakan Calpis ni pulak? Bukan setakat kreatif, baik untuk penghadaman tau. Bagus untuk nikmati bersama keluarga di rumah!

 

Haa.. Tengok pun terliur kan? Ini la padanan padu yang penuh khasiat bersama Calpis. Eh, bukan anda je, kami sendiri pun tak sabar nak cuba. Jangan lupa kongsikan resepi ini dengan orang lain. Sharing is caring!

Paling penting, kita dapat jaga sistem penghadaman yang baik. Perut sihat, baru lah seronok. Semoga anda sentiasa sihat dan melalui hari-hari anda bersama Calpis dengan gembira!- Seismik

Cuba Resepi Ini..Gerenti Sedap Dan Menyelerakan Di Bulan Ramadan Demi Kesihatan Usus

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Bersatu cari rakan lain kerana tak yakin dengan kekuatan PAS

Buffet Ramadhan Kuala Lumpur Selangor 2022 (TERKINI)

Resepi ayam menangis meraung, kecur air liur

Related Articles

Back to top button
%d bloggers like this:

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker