PH jual tapak lapangan terbang baharu Ipoh sebelum sempat dibina – Najib

PH jual tapak lapangan terbang baharu Ipoh sebelum sempat dibina – Najib

Najib Razak mempertahankan kenyataan Menteri Besar Perak, Saarani Mohamad yang mendedahkan bahawa tanah tapak lapangan terbang baharu Ipoh di Seri Iskandar telah dijual ketika pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan (PH) antara 2018 hingga 2019.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, pengumuman pembinaan lapangan terbang baharu itu diumumkan sendiri olehnya sebelum berlangsungnya pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan Seri Iskandar dikenal pasti sebagai lokasi baharu pembinaan lapangan terbang berkenaan.

“Tapak tanah bagi pembinaan lapangan terbang baharu Ipoh pun dirizabkan kepada Perbadanan Kemajuan Negeri Perak oleh kerajaan negeri BN dahulu.

“Namun MB Perak ketika ini dedahkan bahawa tapak tanah tersebut telah dijual ketika pemerintahan kerajaan PH antara tahun 2018 hingga 2019,” katanya di Facebook.

Ia susulan kenyataan dibuat Pengerusi Amanah Perak, Asmuni Awi bahawa isu penjualan tanah lapangan terbang di Seri Iskandar, Ipoh, Perak, adalah di luar pengetahuan mereka ketika bawah pentadbiran gabungan itu.

Asmuni berkata, ketika menjadi Exco kerajaan PH ketika itu, penjualan tanah tersebut tidak pernah dibangkit dan dibincangkan dalam mesyuarat Exco untuk diluluskan.

Bagaimanapun, Najib berkata Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming juga mendakwa tidak tahu tanah itu telah dijual masa mereka memerintah.

“…dan dakwa ianya “tindakan tidak bertanggungjawab individu-individu tertentu”.

“Lawak. Warga Perak bukan sahaja tak dapat lapangan terbang baharu yang dinanti-nantikan seperti diumum dan dijanji kerajaan BN dahulu jika menang PRU14 malah tapaknya turut dijual masa PH,” katanya. FMT

PH jual tapak lapangan terbang baharu Ipoh sebelum sempat dibina – Najib


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tengku Hassanal Kongsi Momen Bertemu Tengku Aleya, Sempat Kena ‘Sound’ Dengan Raja Permaisuri Agong

Resepi Ayam Masak Merah Ala Kenduri, Tak Guna Sebarang Sos Pun

Laptop Tak Mampu Beli, Tapi Pakai iPhone – Rani Kulup

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker