Jangan Arwahkan Mak Sendiri


Jangan Arwahkan Mak Sendiri

Terdahulu, tular satu video memaparkan seorang pensyarah dari Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang memperlekehkan pelajar B40 kerana tidak memiliki komputer riba telah mengundang kecaman netizen.

Namun, semakin ramai individu yang tampil memberi penjelasan berkaitan pendedahan cerita sebenar yang mula terbongkar sedikit demi sedikit.

Menurut satu hantaran di laman Facebook oleh seorang pengguna dikenali sebagai Dato Rusly Abdollah, pensyarah berkenaan telah mengusahakan untuk mendapatkan laptop untuk pelajar tersebut.

Ibu pelajar terbabit sebenarnya masih hidup?

Selain itu, menerusi satu ciapan oleh seorang pengguna Twitter yang tular telah mendedahkan mengenai ibu kepada pelajar tersebut didakwa masih hidup.

Mak budak tu hidup lagi. Kesian, dia matikan mak dia sendiri eh, cakap “mak dah takde”

Malah, beberapa kenyataan rasmi dan kenyataan laporan dalaman pihak unniversiti turut mendedahkan bahawa ibu pelajar tersebut merupakan seorang Operator Pengeluaran Kilang.

Difahamkan, pelajar tersebut juga sebenarnya mempunyai laptop namun terlupa untuk membawa ke kampus pada hari kejadian dan menggunakan telefon bimbit bagi turut menghadiri kelas online tersebut.

Perkongsian Twitter ini bagaimanapun telah dipadam dan nampaknya ramai pula yang nak jadi hero bahawa dialah yang paling tahu apa yang terjadi. OM

Jangan Arwahkan Mak Sendiri


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Gangguan Seksual: Pemandu Van makan penampar bapa murid [VIDEO]

Orang hanya tengok negatif saja – Jasmine Suraya

Pelajar mahukan ilmu takkan aibkan pensyarah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker