Beri mandat pada BN untuk laksanakan Bajet 2023 – Najmil

Beri mandat pada BN untuk laksanakan Bajet 2023 – Najmil

Bajet 2023 telah pun dibentangkan dengan tema “Keluarga Malaysia, Makmur Bersama”.

Hampir RM372.3 bilion diperuntukkan dan Bajet 2023 ini akan dipacu oleh agenda 3R – Responsif, Bertanggungjawab dan Reformis.

Kita juga sedia maklum PRU-15 akan diadakan bila-bila masa saja.

Sama ada Bajet 2023 dibahaskan dahulu ataupun parlimen dibubarkan dahulu itu bergantung pada YAB Perdana Menteri dan perkenan YDPA.

Yang penting adalah rakyat perlu bijak dalam menentukan hala tuju negara. Bajet 2023 adalah penting dalam agenda meningkatkan kesejahteraan rakyat serta meneruskan proses pemulihan ekonomi.

Kerajaan sentiasa mendengar suara rakyat. BKM telah pun ditambah baik dengan peruntukan RM7.8 bilion, isi rumah berpendapatan bulanan kurang RM2,500 dan tanggung lima anak atau lebih layak terima RM2,500.

Setiap lapisan masyarakat dari B40, M40, warga emas, belia, peniaga, petani, OKU, murid sekolah hingga ke ibu hamil menjadi fokus dalam Bajet 2023.

Pelbagai inisiatif telah ditambahbaik termasuklah e-Pemula untuk belia, gaji Mystep dinaikkan RM100, Kadar Bantuan Awal Persekolahan dinaikkan kepada RM150, Bantuan Musim Tengkujuh dinaikkan RM200 dan pelbagai lagi.

Sebagai Ketua Kerajaan, YAB DS Ismail Sabri telah menunjukkan prestasi yang cemerlang dalam mentadbir negara. Setahun pentadbirannya pelbagai kejayaan telah kita kecapi.

Rakyat perlu memberi mandat kepada BN dalam PRU-15 supaya segala inisiatif dan bantuan yang terkandung dalam Bajet 2023 dapat dilaksanakan serta dapat meneruskan agenda meningkatkan kesejahteraan rakyat dan negara.

Jangan kita pernah lupa kepada segala penipuan PH. Kita tidak boleh lagi menggadaikan masa depan negara. Cukuplah sekali.

Dr. Najmil Faiz Mohamed Aris

Beri mandat pada BN untuk laksanakan Bajet 2023 – Najmil


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Wanita ‘korek’ bayi dari perut ibu berdepan hukuman mati

Lelaki panik tangan misteri muncul bawah pintu tandas awam

Pemuda cekik saudara sendiri, gantung mayat pada paip

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker