‘Din OK tak, tidak teragak-agak?’, Najib usik Salahuddin selepas DUN Johor bubar

‘Din OK tak, tidak teragak-agak?’, Najib usik Salahuddin selepas DUN Johor bubar

Selepas Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor dibubarkan hari ini, bekas Perdana Menteri Najib Razak “mengusik” Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub mengenai pilihan raya negeri (PRN).

Ini kerana Salahuddin dalam kenyataan baru-baru ini mengugut mahu menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob jika PRN Johor diadakan.



Najib menerusi Facebooknya menulis: “Din (Salahuddin) OK tak? PAN (Parti Amanah) ok? Tidak akan teragak-agak, ugut Din dengan megah minggu lepas”.

Hari ini DUN Johor secara rasmi dibubarkan dan usikan Najib itu seolah-olah menuntut Salahuddin menunaikan janji seperti dilaporkan minggu lalu.

Dalam laporan sebuah portal, Salahuddin berkata, beliau tidak akan teragak-agak menarik balik sokongan terhadap memorandum persefahaman (MoU) kerjasama dua parti antara Pakatan Harapan (PH) dan kerajaan jika PRN diadakan.

Beliau yang dipetik sebagai berkata, situasi hari ini tidak sesuai untuk rakyat melalui PRN, lebih-lebih lagi isu banjir masih belum selesai dan penularan wabak Covid-19 yang berterusan.



“Mereka (kerajaan) perlu memikirkan rakyat secara serius.

“Jika mereka membubarkan DUN secara melulu, di Johor dan kemudian di Perak atau negeri lain, maka saya boleh menarik balik sokongan saya terhadap MoU yang kita berikan selama ini,” katanya.

Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Pulai dan ADUN Simpang Jeram turut menegaskan, PH Johor menyokong kerajaan negeri walaupun berstatus majoriti satu kerusi.
FMT

‘Din OK tak, tidak teragak-agak?’, Najib usik Salahuddin selepas DUN Johor bubar




Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Kronologi Kes Perceraian Shila Amzah & Suami Yang Mengejutkan Orang Ramai



Nora Danish dituduh lakukan syirik

Rakan taja majlis resepsi Heliza dan Mahadi



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker